بارسلونا یا رئال؛ کدام یک فینالیست می‌شوند؟

  • ورزشی
  • سه شنبه ۲۱ دی ۱۴۰۰ ۱۵:۰۵
    کد خبر :878357
بارسلونا یا رئال؛ کدام یک فینالیست می‌شوند؟

ال‌کلاسیکوی نیمه نهایی سوپرجام اسپانیا ساعت ۲۲:۳۰ فرداشب در ریاض برگزار می‌شود.

بارسایی‌ها با پروازی ۷‌ساعته به پایتخت عربستان رسیده‌اند و رئالی‌ها کمی بیشتر در پرواز مانده‌اند. فناوری چشم شاهین (گل لاین یا تکنولوژی خط دروازه) در این مسابقات مورد استفاده قرار نمی‌گیرد اما سیستم کمک‌داور ویدئویی برقرار است. در دوره قبلی تکنولوژی خط دروازه وجود داشت. عربستان در دوره اول به رؤیای میزبانی ال‌کلاسیکو نرسید اما در دومین میزبانی خود می‌تواند شاهد این تقابل جذاب باشد. البته نسبت به میزبانی قبلی، مسی، زیدان و راموس از دو تیم رفته‌اند و البته خبری از رونالدو هم نیست. در آن دوره رئال به فینال رسید اما بارسا مقابل اتلتیکو شکست خورد و ال‌کلاسیکویی شکل نگرفت. عربستان تا سال ۲۰۲۹ میزبان سوپرجام خواهد بود که برای هر میزبانی ۴۰‌میلیون یورو به فدراسیون فوتبال اسپانیا می‌رسد که البته بخش قابل توجهی از این پول نصیب ۴‌تیم حاضر در مسابقات می‌شود و البته بخش دیگری نصیب زیرسازی در فوتبال اسپانیا خواهد شد.

سوپرکاپ اسپانیا شاهد ۷‌فینال بین بارسلونا و رئال‌مادرید بود که در آن بارسا تنها یک‌فینال را برد که آن هم با پپ گواردیولا رقم خورد.

تنها آمار مثبت بارسلونا قبل از سوپرکاپ این است که لئو مسی با ۶‌گل بهترین گلزن این جام است و پس از آن کریستیانو با ۴‌گل، پاکرو بوتراگوئنو و رائول با ۳‌گل قرار دارند.

بارسلونا همچنان غایبانی دارد. آرائوخو و فرانکی دی‌یونگ در لیست دعوتی‌ها هستند اما پدری و فران تا آخرین لحظه منتظر تغییر نتیجه در تست کرونای خود بودند. آرائوخو و تورس در ال‌کلاسیکو بازی خواهند کرد هر چند که هنوز مجوز ثبت قرارداد فران تورس با بارسلونا به‌دلیل رعایت نشدن سقف پرداخت دستمزد در این باشگاه از سوی لالیگا صادر نشده. قرار بود تا دیشب نام بازیکن بعدی که قرار است از لیست خارج شود و تورس به‌جای او به لیست بیاید اعلام شود.

پدری و فاتی هم ممکن است پس از مدت‌ها دقایقی مقابل رئال به میدان بروند. اما اریک گارسیا قطعا به این بازی نمی‌رسد و ۵ هفته از تمرین دور خواهد بود.

بارسا در حالی در این ال‌کلاسیکوی نابهنگام و اضافه حاضر می‌شود که بدترین آمار این تیم از فصل ۲۰۰۴-۲۰۰۳ در این فصل لالیگا ثبت شده است. بارسلونا بدترین آمار خود را در رقابت‌های داخلی در ۱۸‌سال اخیر به ثبت رسانده، گل‌های دریافتی از ضربات ایستگاهی و در دقایق پایانی مشکل اصلی شاگردان ژاوی بود.

هر یک از دو تیم درصورت پیروزی مجبور است تا یکشنبه و فینال اقامت خود را در عربستان تمدید کند. تیم بازنده پنجشنبه به اسپانیا برمی‌گردد.

مونترو داور این ال‌کلاسیکو خواهد بود. آمار بارسا با قضاوت این داور ۱۳‌بازی، ۱۰‌برد، ۲‌تساوی و یک‌باخت بوده است. آمار رئال با قضاوت او ۶‌بازی، ۴‌برد، یک‌مساوی و یک‌باخت ثبت شده است. او فصل پیش پنالتی پاره‌خو را نگرفته و صدای هواداران رئال را درآورده بود. آن پنالتی می‌توانست سرنوشت قهرمان فصل پیش را تغییر دهد و جام را به مادرید برساند.

به گزارش همشهری‌آنلاین، در دیگر دیدار نیمه نهایی سوپرکاپ اسپانیا اتلتیکومادردید برابر بیلبائو به میدان خواهد رفت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید