بابانوئل‌های ایرانی در صفحات اجتماعی/ خنده پول‌دارهای مجازی به زندگی‌های که در واقعیت جریان دارد

    کد خبر :665902

گروه اجتماعی بازتاب: هم‌زمان با فرارسیدن سال نو میلادی عکس‌های بابانوئلی ایرانیان هم از راه می‌رسد. عده‌ای در اینستاگرام در جغرافیای ایران زندگی می‌کنند اما هیچ شباهتی به این جامعه ندارند و به‌مانند گتوهای جدا افتاده‌ای در دنیای ذهنی متفاوتی سیر می‌کنند.

 

گتو ازنظر تاریخی در اروپا به محله‌هایی که اقلیت یهودی در آن ساکن بودند گفته می‌شد.

 

برای آن‌ها نه تورم و گرانی و بیکاری مفهومی دارد و نه از اعتراضات و گران شدن بنزین خبردارند. سبک زندگی خاص خود را دارند. مدام از دماغ و ابرو و لباس و خودروهایشان می‌گویند‌. تقلید لوسی از سبک زندگی و علایق تا سورپرایزهای غربی را به نمایش می‌گذارند. مقابل دختری خم‌شده و انگشتر خواستگاری می‌گیرند. کریسمس لباس گل‌منگلی می‌پوشند، عکس کاج می‌گذارند و سال نو میلادی را به هم تبریک می‌گویند. هالوین و ولنتاین می‌گیرند. قربان صدقه رنگ و لعاب و سایز یکدیگر می‌شوند.

 

اغلب سرمایه مملکت هم از آن آن‌هاست، تفریحات و محل اقامتشان خارج از کشور است، وام‌های آن‌چنانی می‌گیرند، در مدارس و دانشگاه‌های خاص خود تحصیل می‌کنند و هیچ مالیاتی نمی‌دهند. شغل اصلی‌شان هم خندیدن است، خندیدن به روستایی، خندیدن به پیرمردی که سر پیری به گدایی افتاده، خندیدن به قیمت بنزین و دلار و سکه و نان و… خندیدن به کودک کار. خندیدن به ریش ملت‌…

 

این خندیدن‌ها البته از در خانه مخاطبان آن‌ها اغلب به گریه تبدیل می‌شود و دنبال کننده‌های آن‌ها به خاطر عدم تمکن مالی افسرده و افسرده‌تر می‌شود.

 

انتهای پیام/#

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید