برای اولین بار در عربستان جشن‌ کریسمس برگزار می شود

    کد خبر :873185

قرار است سازمان سرگرمی عربستان سعودی، جشنهای سال نو میلادی را برای اولین بار در این کشور برگزار کند و 13 خواننده نیز در آن حضور دارند. پیشتر نهاد دینی سعودی با این امور مخالفت می‌کرد.

مرضیه افرافر- به گزارش فارس، همایش «موسم الریاض» و شرکت «روتانا» از برگزاری «بزرگترین کنسرت در منطقه» خبر دادند که قرار است در عربستان سعودی برگزار شود.

پایگاه خبری «الخلیج الجدید» گزارش داد که قرار است در این مراسم، ۱۳ خواننده عربی کنسرت برگزار کنند. این مراسم در شب کریسمس برگزار خواهد شد.

به گزارش این پایگاه، این برای نخستین بار است که جشن آغاز سال میلادی در عربستان برگزار می‌شود. عنوان این مراسم نیز «Riyadh Trio Night» است که نهاد موسوم به «سازمان سرگرمی» مجری آن است.

سازمان سرگرمی تیر ماه گذشته نیز از شهروندان این کشور خواست تا خود را برای حضور در جشن‌های سالیانه آماده کنند. این در حالی است که وزارت حج و عمره عربستان سعودی خرداد ماه گذشته خبر داد که برای دومین سال پیاپی مراسم حج محدود به شهروندان عربستان و آن هم در شرایط خاص برگزار خواهد شد.

سازمان سرگرمی عربستان عنوان نهادی است که در ماه می سال ۲۰۱۶ تأسیس شد و هدف خود را افزایش نشاط و سرگرمی عنوان کرد. این سازمان هر ساله در شهرهای مختلف مراسمات و جشن‌های مختلفی را با دعوت از خوانندگان مختلف خارجی، ورزشکاران و هنرمندان برگزار می‌کند.

ماهیت این جشن‌ها نیز از همان سال ۲۰۱۶ که با عناوین موسم الریاض، «موسم جده» و «موسم الشرقیه» برگزار می‌شد، موجب تعجب و خشم محافل دینی و مخالفان در عربستان شده است. مراسماتی که با رقص و پایکوبی و به صورت مختلط و پوشش‌های نامتعارف و همچنین مصرف مشروبات الکلی و برگزاری مسابقات قمار همراه است.

معارضان بارها این گونه جشن‌ها را که با توجه خاص «محمد بن سلمان» و در راستای اهداف چشم‌انداز ۲۰۳۰ برگزار می‌شود، ابزاری برای دین‌زدایی در کشوری دانسته‌اند که میزبان مهم‌ترین اماکن مقدس اسلامی است و پادشاهش خود را خادم حرمین شریفین می‌نامد.

در همین ارتباط، در جشن‌های «موسم جده» در ماه می ۲۰۱۹ حضور «نیکی میناژ» خواننده پاپ آمریکایی در مراسم اختتامیه این مراسم موجب اعتراض بسیاری در عربستان شد. در همان زمان انتشار خبر اعتراض سه عضو هیأت علمای ارشد این کشور به عنوان عالی‌ترین نهاد دینی به اینگونه جشن‌ها توجه رسانه‌ها را جلب کرد؛ این سه تن اینگونه برنامه‌ها را «فساد اخلاقی هدفمند» توصیف کرده بودند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید