اینچه‌درگاهی: کیخا خیلی به کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ نزدیک است، اما قول نمی‌دهیم

  • ورزشی
  • یکشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۰:۵۶
    کد خبر :536744

رئیس فدراسیون ژیمناستیک گفت: خیلی به کسب سهمیه المپیک نزدیک هستیم، اما نمی‌خواهم قول بدهم، چون باعث ایجاد فشار و استرس بر روی ورزشکار و مربی می‌شود.

زهرا اینچه‌درگاهی درخصوص حضورش در اردوی آموزشی مدیران زن در حوزه ژیمناستیک که توسط فدراسیون جهانی این رشته در روسیه برگزار شد، اظهار داشت: فدراسیون جهانی ژیمناستیک برای این کلاس دو روزه 20 مدیر برتر زن را انخاب کرد تا آنها به همراه بانوانی که دارای سمت‌های بین‌المللی در این رشته هستند، در این کلاس دو روزه حضور پیدا کنند. این دوره آموزشی با هدف محقق کردن سهم 30 درصدی زنان در پست‌های بین‌المللی برگزار و آموزش‌های لازم در آن توسط مدرس کلاس داده شد.

وی در پاسخ به این سوال که ملاک انتخاب این بانوان از جمله خودش برای حضور در این دوره آموزشی چه بود؟ گفت: فدراسیون جهانی کارنامه و گزارش افراد و فدراسیون‌های مختلف را در اختیار دارد و بر اساس آن اقدام به انتخاب این نفرات برگزیده کرده است. حضور فعال ایران در مجامع بین‌المللی و مجموعه تلاش‌های فدراسیون در دو سال اخیر از جمله دلایل انتخاب من برای حضور در این کلاس بود. باعث افتخارم بود که به عنوان یک بانوی ایرانی مسلمان و محجبه در این دوره حضور داشتم.

رئیس فدراسیون ژیمناستیک درباره بالا رفتن شانس کسب سهمیه المپیک 2020 توسط سعیدرضا کیخا و اینکه سال گذشته عنوان می‌شد این ژیمناست شانس کمی برای تحقق این هدف دارد، عنوان کرد: من در مجمع انتخاباتی فدراسیون هم گفته بودم که برای کسب سهمیه المپیک 2020 دیر است، اما خوشبختانه عملکرد فدراسیون، کادر مربیان، تیم تخصصی و فنی و همچنین ملی‌پوشان باعث شد که حالا شانس کسب این سهمیه را متصور باشیم. کیخا طول ماه‌های گذشته بسیار با انگیزه بوده و تلاش خودش و سرمربی تیم ملی تمرکز بر روی این هدف بوده است.

اینچه‌درگاهی ادامه داد: رقابت‌های جام جهانی ژیمناستیک در اشتوتگارت آلمان اواخر مهر ماه برگزار می‌شود و نفرات اول تا سوم جواز حضور در المپیک توکیو را کسب می کنند. کیخا در حال حاضر نفر چهارم رنکینگ جهانی در خرک حلقه است و می‌تواند یکی از این سکوها را کسب کند. البته چیزی قطعی نیست، چرا که یک لغزش و سقوط همه چیز را بر هم می‌ریزد. به همین دلیل قول نمی‌توان داد. ما خیلی به کسب سهمیه المپیک نزدیک هستیم، اما نمی‌خواهم قول بدهم، چون باعث ایجاد فشار و استرس بر روی ورزشکار و مربی می‌شود. به هر حال همه تلاش‌مان را به کار می‌گیریم تا این مسئله مهم محقق شود.

به گزارش تسنیم ،وی در پایان درباره شرایط مالی فدراسیون گفت: همه بدهی‌هایی که داشتیم، 3.5 میلیارد بود که شامل بدهی مالیاتی هم می‌شد. این بدهی‌ها برای دوران من نیست، اما برای تشکیلات فدراسیون است و باید داده شود. سال 98 سال سختی برای فدراسیون‌ها و سایر نهادها و سازمان‌ها است و ما در این شرایط بخشی از این بدهی را همچنان به دوش می‌کشیم. بر همین اساس باید یک تعادل ایجاد کنیم تا در کنار پرداخت بدهی‌ها، امور فدراسیون نیز انجام شود و مشکلی پیش نیاید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید