اینترنت در زمان امتحانات نهایی قطع می شود؟

  • اجتماعی
  • یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ ۱۲:۴۲
    کد خبر :994065
قطع اینترنت

امتحانات نهایی دانش‌آموزان پایه دوازدهم از روز یکشنبه 31 اردیبهشت با درس تعلیمات دینی 3 آغاز می‌شود و تا 25 خرداد 1402 ادامه دارد.

قطع اینترنت در ساعات برگزاری امتحانات نهایی یکی از سوالات مطرح از سوی داوطلبان بود چرا که در امتحانات نهایی دی ماه 1401 هنگام برگزاری امتحان، سوالات برخی دروس در کانال‌های تلگرام منتشر شد.

از همین رو، قطع اینترنت کشور در زمان برگزاری کنکور یکی از مباحث مطرح برای مقابله با انتشار سوالات امتحانات است.

محسن زارعی؛ رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش امروز درباره قطع اینترنت در زمان برگزاری امتحانات نهایی گفت: قطع اینترنت بین‌الملل در ساعات برگزاری امتحان به عنوان یک پیشنهاد مطرح شده چرا که کانال‌های متخلف در پیام‌رسان‌های خارجی فعالیت می‌کنند اما این موضوع در حال بررسی است و هنوز به جمع‌بندی و نتیجه نهایی نرسیده است.

با این حال وزارت ارتباطات اعلام کرده است: همانگونه که سال قبل هم اعلام شد، وزارت ارتباطات برای هیچ آزمونی حتی یک دقیقه هم اینترنت را قطع نخواهد کرد.

وزارت آموزش و پرورش نیز با صدور اطلاعیه‌ای گفت: قطع اینترنت بین‌الملل در زمان برگزاری امتحانات نهایی به صورت پیشنهاد بوده که مصوب نشده است. قطع اینترنت به مدت 10 روز برگزاری امتحانات نهایی به عنوان یک گزینه بررسی شد اما تصمیم گرفته نشد و چنین برنامه‌ای وجود ندارد.

قابل ذکر است، در مرحله نخست کنکور 1402 که دی ماه سال گذشته برگزار شد، اینترنت موبایل در ساعات برگزاری کنکور در محدوده حوزه‌های آزمون قطع شد.

عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات در این باره گفته بود: بر اساس مصوبه شورای امنیت کشور و درخواست وزارت علوم برای قطع سراسری اینترنت، مخالفت خود را اعلام کردیم اما در روزهای برگزاری کنکور و در ساعات برگزاری در محدوده حوزه‌های آزمون اینترنت همراه آن هم با اطلاع قبلی قطع می‌شود و اینترنت ثابت به هیچ وجه قطع نمی‌شود.

تسنیم/

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید