اینترنت‌ ماهواره‌ای استارلینک از فاز آزمایشی خارج شد

    کد خبر :851429

بنابر اعلام ایلان ماسک، سرویس اینترنت‌ ماهواره‌ای استارلینک از حالت آزمایشی خارج شده و به‌زودی در سراسر امریکا راه‌اندازی می‌شود، اما برای پوشش سراسری، لازم است اسپیس‌ایکس ماهواره‌های بیشتری را پرتاب کند.

«بازتاب»؛ مهتاب جهانداردر حالی که این روزها بسیاری از کاربران منتظر رونمایی و عرضه عمومی سرویس اینترنت ماهواره‌ای شرکت اسپیس ایکس هستند، با اعلام رسمی ایلان ماسک، استارلینک از فاز آزمایشی خود خارج شده و از امروز پرده‌ای دیگر از نمایش اینترنت ماهواره‌ای عمومی برای کاربران سراسر دنیا را به نمایش خواهد گذاشت.

در همین زمینه ایلان ماکس در پاسخ به یک کاربر توییتری در صفحه شخصی خود که از او پرسیده بود «همانطور که گفته شد مرحله بتای استارلینک این ماه به پایان می‌رسد، این یعنی از این پس شاهد راه‌اندازی بیشتر این سرویس در ایالت‌های جنوبی خواهیم بود؟» گفت:

استارلینک تا پایان ماه در سراسر کشور راه‌اندازی می‌شود. البته هنوز تعداد کاربران در این منطقه محدود است و افزایش کاربران با پرتاب ماهواره‌های بیشتر بهبود می‌یابد.
در ادامه ماسک مجدداً به هدف اصلی توسعه و ساخت این سرویس اینترنت ماهواره‌ای اشاره کرده و اعلام نمود که استارلینک برای مناطقی با تراکم جمعیتی کم تا متوسط ‌طراحی شده است، به این معنی که می‌توان در برخی مناطق، به‌سرعت حداکثر کاربران را پوشش داد. البته او در ادامه توییت‌های خود مجدداً کاربران را به ثبت نام دریافت این سرویس در وبسایت استارلینک دعوت کرده و اعلام کرده که با پرتاب ماهواره‌های بیشتر، اسپیس‌ایکس می‌تواند خدمات بیشتری ارائه دهد.

این اظهارات نشان می‌دهد که اسپیس‌ایکس در حال آماده شدن برای ارسال پایانه‌های استارلینک بیشتر به کاربران در سراسر آمریکاست. استارلینک در حال حاضر به اکثر ایالات آمریکا خدمات‌رسانی می‌کند و بیش از ۱۰۰ هزار کاربر در سراسر جهان دارد.

باید به این نکته توجه کرد که نظر به اینکه تعداد ماهواره‌های پرتابی تا به امروز با هدف نهایی فاصله قابل توجهی دارد، اگر در منطقه‌ای، کاربران استارلینک بیش از ظرفیت فعلی آن منطقه باشد، کاربران جدید باید منتظر بمانند تا این شرکت بتواند ماهواره‌های بیشتری را به مدار زمین پرتاب کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید