ایلان ماسک قرار بود مدیرعامل اپل شود

    کد خبر :1055167
ایلان ماسک

نیویورک تایمز و 9to5mac جزئیات پروژه تایتان را از «چند نفری که در دهه گذشته روی خودروی اپل کار کرده‌اند» به اشتراک گذاشتند.

بازتاب-در دسامبر 2020، ایلان ماسک تأیید کرد که به تیم کوک مراجعه کرده تا در مورد احتمال خرید تسلا توسط اپل در تاریک‌ترین روزهای توسعه مدل 3 بحث کند. به گفته ماسک، کوک از ملاقات خودداری کرد.

کوک بعدها به ماسک گفت که ممکن است اپل تسلا را بخرد. گزارش شده که ماسک به این پیشنهاد علاقه مند بود، اما با یک شرط: او نه تنها تسلا، بلکه مدیرعامل اپل هم شود. در عین حال، کوک و ماسک انجام چنین مذاکراتی را انکار می‌کنند. به گفته دو نفر از منابع با این مذاکرات، اپل مذاکراتی را با ایلان ماسک برای خرید تسلا انجام داده است. اما در نهایت این شرکت به این نتیجه رسید که ساخت خودروی شخصی منطقی‌تر از خرید و ادغام یک تجارت دیگر است.

مقاله نیویورک تایمز توضیح می‌دهد که چگونه اپل در ابتدا برنامه‌ریزی کرده بود که Apple Car فاقد فرمان باشد و در مقابل کاملاً توسط سیری کنترل شود. پیش از این مشخص شد که پروژه Apple Car پس از بیش از ده سال کار به طور رسمی کنسل شده است. پس از انتشار اطلاعاتی مبنی بر اینکه اپل توسعه خودروهای الکتریکی بدون سرنشین را کنار گذاشته، واکنش شدید کاربران و همچنین مدیران شرکت‌های بزرگ را به همراه داشت.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید