ایران نگاه راهبردی به روابط دوجانبه با صربستان دارد

  • سیاسی
  • سه شنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۰ ۲۱:۱۳
    کد خبر :852638

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار با وزیر امورخارجه صربستان گفت: ایران نگاه راهبردی به روابط دوجانبه با صربستان دارد.

به گزارش ایرنا، «مهدی صفری» که برای شرکت در شصتمین سالگرد شکل گیری جنبش غیر متعهد‌ها روز دوشنبه ۱۹ مهرماه وارد بلگراد شد، امروز در دیدار با نیکولا سلاکوویچ ضمن اشاره به همکاری‌های خوب جمهوری اسلامی ایران و جمهوری صربستان در حوزه‌های دو جانبه و چند جانبه، لزوم ادامه همکاری‌های دو کشور در عرصه‌های مختلف را مورد تاکید قرار داد.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه کشورمان همچنین در این نشست بر اهمیت افزایش روابط اقتصادی میان دو کشور و لزوم بهره برداری از ظرفیت‌های موجود تاکید کرد.

وزیر امورخارجه صربستان نیز در این دیدار که در حاشیه نشست عالی به مناسبت شصتمین سالگرد اولین کنفرانس جنبش عدم تعهد در بلگراد انجام شد با اشاره به روابط سیاسی خوب دو کشور مبتنی بر دوستی و درک متقابل یادآور شد: ما سال آینده هشتاد و پنجمین سال برقراری روابط دیپلماتیک خود را جشن خواهیم گرفت.

سلاکوویچ جهت‌گیری روابط و همکاری با ایران را بسیار روشن دانست و با تاکید بر تمایل صربستان بر گفتگو‌های سیاسی با ایران، ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک دیدار‌هایی میان مقامات دو کشور در بالاترین سطح انجام شود.

وزیر امورخارجه صربستان تصریح کرد، بر اساس روابط دوستانه میان صربستان و ایران، می‌بایست در جهت بهبود و گسترش همکاری‌های اقتصادی دو کشور به ویژه در بخش کشاورزی، انرژی، ساختمان سازی و گردشگری تلاش شود.

وی همچنین از موضع اصولی ایران در احترام گذاشتن به حاکمیت و تمامیت ارضی صربستان و حمایت در سازمان‌های بین‌المللی تشکر کرد و افزود بلگراد مایل است تا امکان تحصیل تعداد بیشتری از دانشجویان ایرانی را در چارچوب برنامه “جهان در صربستان” فراهم کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید