ادعای نماینده آمریکا:

ایران فاقد هرگونه هدف صلح‌آمیز از تولید اورانیوم ۶۰ درصدی

    کد خبر :980294
ایران هدف صلح‌آمیز تولید اورانیوم ۶۰ درصدی

نماینده آمریکا نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، با تکرار برخی ادعاها اعلام کرد که ایران باید «اقدام‌های تحریک‌آمیز خود و پیگیری مداوم اقدام‌هایی که خطرات جدی اشاعه به همراه دارد» را متوقف کند.

«لورا هولگیت» نماینده آمریکا نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، در نشست شورای حکام با اشاره به گزارش مدیرکل آژانس از راستی‌آزمایی و نظارت بر برنامه هسته‌ای ایران، با تکرار برخی ادعاها اعلام کرد که ایران باید «اقدام‌های تحریک‌آمیز خود و پیگیری مداوم اقدام‌هایی که خطرات جدی اشاعه به همراه دارد» را متوقف کند.

هولگیت که در جلسه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بیانیه آمریکا را قرائت می‌کرد، مدعی شد که تولید اورانیوم ۶۰ درصدی در ایران فاقد هرگونه هدف صلح‌آمیز است.

وی در ادامه ادعاهای خود افزود که ایران باید این فعالیت به شدت نگران‌کننده که مغایر با رفتار همه کشورهای سراسر جهان است را متوقف کند.

این مقام آمریکایی در ادامه گفت که همان‌طور که گزارش مدیرکل آژانس روشن می‌کند، ایران برنامه هسته‌ای خود را بسیار فراتر از محدودیت‌های تعیین‌شده در چارچوب برجام، از جمله از طریق نصب سانتریفیوژهای پیشرفته جدید و انباشت مداوم اورانیوم بسیار غنی‌شده٬ دنبال می‌کند.

وی بدون اشاره به بدعهدی‌های آمریکا در قبال برجام و زیاده‌خواهی‌های این کشور در جریان مذاکرات، مدعی شد که ایران با طرح خواسته‌های غیر واقعی و غیر ممکن، امید بازگشت به برجام را از بین برد.

هولگیت با اشاره به مواضع ادعایی گروسی، گفت که اقدام‌های ایران در کاهش همکاری با آژانس بین‌المللی، پیامدهای زیان‌باری بر توانایی آژانس در ارائه تضمین از ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران داشته است.

وی در ادامه ادعاهای خود افزود: «ایران باید به جای تضعیف چنین تضمین‌های اساسی، اقدام‌هایی را انجام دهد که اعتماد بین‌المللی را ایجاد کند».

به گزارش ایلنا، نماینده آمریکا همچنین گفت که چنانچه ایران به تصمیم خود مبنی بر اتخاذ برخی اقدام‌های شفاف‌سازی که به مدیرکل اعلام شده است، عمل کند، یک نشانه دلگرم کننده خواهد بود، البته باید ببینیم که آیا این مراحل واقعاً اجرا می شوند یا خیر.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید