ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (یکشنبه) ۱۳ فروردین ماه شهادت دو تن از مستشاران نظامی کشورمان در نتیجه حمله متجاوزانه و بزدلانه رژیم صهیونیستی به مناطقی در سوریه را، بخشی از هزینه‌های مجاهدت ملت بزرگ ایران در مبارزه شجاعانه و مسؤولانه علیه تروریسم تکفیری و حامیان شناخته شده آنان از جمله رژیم جعلی صهیونیستی خواند.

به گزارش فارس، روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز جمعه ۱۱ فروردین ماه در اطلاعیه‌ای از شهادت پاسدار رشید اسلام  «میلاد حیدری» از مستشاران نظامی سپاه در حمله سحرگاه روز جمعه رژیم صهیونیستی به حومه دمشق در سوریه خبر داد.

روابط عمومی سپاه همچنین امروز (یکشنبه) ۱۳ فروردین ماه در اطلاعیه‌ای از شهادت پاسدار رشید سپاه اسلام «سروان مقداد مهقانی جعفرآبادی» که در حمله جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در سحرگاه جمعه (یازدهم فروردین ماه) به حومه دمشق سوریه مجروح شده بود، خبر داد.

در همین خصوص ناصر کنعانی ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های گرانقدر این شهیدان سرافراز و تبریک و تسلیت به آنان افزود: تداوم حملات رژیم غاصب صهیونیستی علیه سوریه، نقض حاکمیت و تمامیت سرزمینی این کشور، نقض مقررات و قوانین بین‌المللی و تداوم تقویت تروریسم است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی گفت: بدیهی است خون این شهیدان والامقام هدر نخواهد رفت و جمهوری اسلامی ایران علاوه بر پیگیری سیاسی و حقوقی اینگونه اقدامات متجاوزانه و جنایتکارانه، حق خود را در پاسخ به تروریسم دولتی رژیم جعلی اسرائیل در زمان و مکان مقتضی محفوظ می‌داند.

گفتنی است، سخنگوی وزارت امور خارجه حملات بامداد پنجشنبه و بامداد جمعه دهم و یازدهم فروردین ماه رژیم متجاوز صهیونیستی به برخی مراکز در دمشق و حومه آن را به شدت محکوم کرده بود.

به گزارش فارس، ناصر کنعانی پنجم فروردین ماه نیز در اظهاراتی ضمن محکوم کردن حمله ارتش آمریکا به اهداف غیرنظامی در شهر دیرالزور سوریه گفت: هرگز فراموش نخواهد شد که سردار سلیمانی و مستشاران ضد تروریسم ایرانی، نقش مهمی در مبارزه با تروریسم در کنار نیروهای مسلح و ملت سوریه داشته‌اند و اکنون نیز مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران بنا به درخواست دولت سوریه و با هدف کمک به این کشور برای مبارزه با تروریسم در سوریه حضور داشته و در جهت کمک به برقراری صلح و ثبات و امنیت پایدار، در کنار سوریه خواهند بود.