ایران به دنبال توسعه گردشگری در قلب انگلیس

    کد خبر :141891

سی‌وهفتمین بازار گردشگری جهان درحالی کار خود را در لندن آغاز کرده که غرفه‌ کشورمان برای هشتمین سال پیایی بدون حضور سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و تنها با حضور صاحبان خصوصی این صنعت در ایران، برپا شده است.

به گزارش ایسنا، بازار گردشگری جهان (WTM) که از سال ۱۹۸۰ میلادی در انگلستان درحال برگزاری است، بیشتر از یک دهه شاهد حضور صاحبان صنعت گردشگری ایران در سال‌های اخیر بوده، هرچند در هشت سال گذشته حضور رسمی و دولتی ایران با مسائل سیاسی آمیخته شد و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نام «World Travel Market» را از فهرست نمایشگاهش خارج کرد و در دوره‌ای هم مسؤولان این نمایشگاه از پذیرش مقامات و درخواست‌های ایران بویژه برای صدور ویزا ممانعت کردند.

اما اهمیت این نمایشگاه معتبر جهانی که بازاری وسیع‌تر از کشور انگلیس را در برمی‌گیرد، باعث شد صاحبان و فعالان خصوصی صنعت گردشگری ایران از حضور در آن چشم‌پوشی نکنند، حتی در سال‌هایی که روابط دیپلماتیک دو کشور قطع بود، تعاملات گردشگری در این فضا برقرار بود.

سعیداعظم واقفی، از شرکت‌کنندگان نمایشگاه امسال به ایسنا گفت: غرفه جمهوری اسلامی ایران همانند دو سال گذشته به همت بخش خصوصی و با پشتیباتی معتبرترین شرکت‌های گردشگری داخلی در مساحتی بالغ بر ۷۰ متر مربع در قلب سالن خاورمیانه برپا شد. علاوه‌بر این، تعدادی شرکت ایرانی به صورت انفرادی در این نمایشگاه حاضر شده‌اند.

در نمایشگاه امسال که به سفرهای لوکس، گردشگری مسئولانه، دهکده جهانی، گردشگری سلامت، اسپا و تکنولوژی‌های سفر می‌پردازد، بیش از ۵ هزار غرفه از ۱۸۲ کشور برپا شده و نزدیک به ۵۱ هزار شرکت‌کننده در سه روز از این نمایشگاه تخصصی و حرفه‌ای صنعت گردشگری بازدید خواهند کرد. برگزارکنندگان این نمایشگاه پیش‌بینی کرده‌اند امسال نزدیک به ۲.۵ میلیارد پوند قرارداد تجاری در حاشیه این نمایشگاه بسته شود.

شریک امسال این نمایشگاه تخصصی، کشور ایتالیا است که در آخرین گزارش مجمع جهانی اقتصاد، هشتمین کشور به لحاظ شاخص رقابت‌پذیری گردشگری بود و همچنان از این فرصت برای بهتر شدن اوضاع گردشگری‌اش بهره می‌برد.

این نمایشگاه که از روز دوشنبه در لندن برپا شده، تا چهارشنبه ۱۷ آبان (هشتم نوامبر) به کار خود ادامه می‌دهد. WTM بازاری حرفه‌ای به شمار می‌آید که تنها مختص فعالان و صاحبان این صنعت است و بازدید عمومی ندارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید