ایران با گل طارمی به کیروش رسید

  • ورزشی
  • جمعه ۲۱ مهر ۱۴۰۲ ۲۳:۵۳
    کد خبر :1026569
تیم ملی

تیم ملی فوتبال ایران در نخستین دیدار خود در تورنمنت چهارجانبه اردن به مصاف میزبان بازی‌ها یعنی اردن رفت و درنهایت با نتیجه ۳-۱ به سود شاگردان امیر قلعه‌نویی خاتمه پیدا کرد.

ترکیب ایران: علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، محمدحسین کنعانی‌زادگان، احسان حاج‌صفی، رامین رضاییان، سعید عزت‌اللهی، احمد نوراللهی (۴۶- روزبه چشمی)، علیرضا جهانبخش (۶۹- مهرداد محمدی)، محمد محبی، سردار آزمون (۶۹- سامان قدوس) و مهدی طارمی.

ترکیب اردن: یزید ابولیلا، احسان حداد، ساعد الروسان، عبدالله نصیب، محمد ابوحشیش، نظار الرشدان، موسی التعمری، محمود المردی، علی علوان، یزان النبیط و عبیده السامریه

داور: محمد الهویش (عربستان)

تیم ملی فوتبال ایران در نیمه نخست برتری محسوسی نسبت به اردن داشت و خیلی زود به گل اول رسید.

سردار آزمون روی پاس در عمق تماشایی مهدی طارمی با دروازه‌بان اردن تک به تک شد و با بیرون پا اولین گل ایران را به ثمر رساند.

تیم اردن در ادامه روی غفلت مدافعان ایران صاحب یک موقعیت صدرصد گل شد که مهاجم این تیم به شکل عجیبی در مقابل بیرانوند ناکام و توپ را به بیرون زد.

بازیکنان ایران دوباره توپ و میدان را در اختیار گرفتند و روی یک رفت و برگشت رامین رضاییان در ضد حمله با پاس در عمق جهانبخش در سمت راست صاحب توپ شد و با ارسالی دقیق طارمی را در موقعیت گل قرار داد که ستاره تیم ملی قدر این موقعیت را دانست و دومین گل ایران را وارد دروازه اردن کرد تا بازی در نیمه نخست با برتری ۲ گله شاگردان قلعه‌نویی به پایان برسد.

در نیمه دوم تیم ملی فوتبال اردن شکل بهتری نسبت به نیمه نخست پیدا کرد تا اینکه در سرانجام اردنی‌ها در دقیقه ۷۰ از ناهماهنگی بین مدافعان استفاده کردند و به گل اول رسیدند.

در حالی که در آخرین دقیقه بازی یک پنالتی به سود اردن اعلام شد، این پنالتی هدر رفت تا لحظاتی بعد مهرداد محمدی در دقیقه ۵+۹۰ گل سوم را برای ایران به ثمر برساند.

تیم ملی فوتبال ایران با این پیروزی حریف تیم ملی قطر در فینال شد. قطری‌ها با هدایت کارلوس کی‌روش قبل از این بازی مقابل عراق در ضربات پنالتی به پیروزی رسیدند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید