معاون وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

ایجاد تیم‌های فوریت‌های اجتماعی در دستور کار

    کد خبر :297141

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اقدامات در حال انجام به‌منظور پیشگیری و درمان آسیب‌های اجتماعی در جمعیت دانش‌آموزی، گفت: برنامه‌ریزی برای ایجاد تیم‌های مداخله در درمان و فوریت‌های اجتماعی را نیز در دست انجام داریم.

علیرضا کاظمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تهیه نقشه خطرپذیری آسیب‌های اجتماعی در مدارس اظهار کرد: برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مسیرهایی داریم که نخستین آنها پیشگیری و دیگری درمان است.

وی افزود: در معاونت تربیت بدنی و سلامت برنامه نماد در راستای پیشگیری از آسیب‌ها در حال اجراست. برنامه‌ریزی برای ایجاد تیم‌های مداخله در درمان و فوریت‌های اجتماعی را نیز در دست انجام داریم. البته تشکیل تیم مداخله در بحران‌های اجتماعی به حوزه اداره کل آسیب‌ها بازمی‌گردد. بر این اساس اگر دانش آموزی در معرض آسیب اجتماعی قرار گرفته و نیاز به مداخلات فوری داشته باشد همکاران ما در حوزه های مختلف ورود کرده و برنامه ریزی می‌کنند که مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در ادامه درباره برنامه‌های آموزش و پرورش برای ترویج و حمایت از کالای ایرانی نیز توضیحاتی ارائه و اظهار کرد: یکی از ماموریت‌های وزیر آموزش و پرورش به حوزه پرورشی، برنامه ریزی برای تدوین بسته‌ای با موضوع ترویج حمایت از کالای ایرانی است.

وی افزود: در همین راستا کارگروهی تشکیل و «منشور حمایت از کالای ایرانی» متشکل از ۱۳ راهبرد و ۶۲ راهکار عملیاتی تدوین شد که دانش‌آموزان، معلمان، اولیا و همکاران اداری و مدیران مدارس چهار گروه مخاطب آن هستند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بخش اول این منشور گفتمان سازی و بخش دوم حمایت عملی از کالای ایرانی در اقلام مصرفی آموزش و پرورش است گفت: تبدیل شعار به گفتمان غالب جامعه دانش آموزی و اقدامات عملی برای نهادینه شدن این فرهنگ در ذهن دانش آموزان از جمله محورهای بخش گفتمان سازی هستند. در همین راستا میثاق نامه دانش آموزی آماده و به مدارس ارسال می‌شود تا در قالب بنری نصب و در مراسم صبحگاه قرائت شود.

به گفته وی برگزاری نمایشگاه‌ها و بازدید از کارخانجات، تولید سرود همگانی و فیلم کوتاه، نقاشی، بازی‌های یارانه‌ای، راه‌اندازی کمپین حمایت از کالای ایرانی و نه به کالای خارجی، برگزاری مسابقات فرهنگی، تشکیل گروه‌های دانش آموزی به عنوان حامیان کالای ایرانی از جمله دیگر راهبردهای این منشور هستند. علاوه بر این برگزاری جشنواره تولید و دست ساخته دانش آموزان بویژه در هنرستان‌ها، برگزاری کارگاه‌های اندیشه ورزی با موضوع مشاغل آینده نیز از دیگر راهکارها هستند. در حوزه مصرف نیز برنامه‌هایی پیش بینی شده که تقویت تعاونی‌ها، تهیه بانک‌های اطلاعاتی و معرفی کالای ایرانی به جامعه مخاطب از جمله آنهاست.

کاظمی افزود: این منشور فرایند نهایی خود را طی کرده و در مسیر ابلاغ قرار دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید