پایگاه‌های واکسیناسیون دانش‌آموزی در تمام شهر‌ها شکل گرفت

    کد خبر :851714

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: از چهارشنبه هفته گذشته دستورالعملی را ارسال کردیم و از امروز شنبه پایگاه‌های واکسیناسیون دانش‌آموزی در تمام شهر‌ها برابر با ظرفیت و توانمندی‌های شبکه بهداشت شکل گرفت.

به گزارش ایرنا، علیرضا کاظمی عصر شنبه در حاشیه نخستین همایش تجلیل از خیران مدرسه‌ساز خارج از کشور در جمع خبرنگاران ابراز امیدواری کرد با این اقدام واکسیناسیون دانش‌آموزان رشد فزاینده‌ای در هفته آینده داشته باشد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش به اجرای طرح واکسیناسیون دانش‌آموزان در سراسر کشور نیز اشاره کرد و افزود: از هفته گذشته دو کار خوب با وزارت بهداشت انجام دادیم که ابتدا در تهران برخی از مدارس به عنوان پایگاه واکسیناسیون دانش‌آموزان قرار دادیم که مورد استقبال قرار گرفت.

وی به کاهش شهر‌های قرمز کرونایی در کشور و سرعت گرفتن واکسیناسیون در کشور به برنامه بازگشایی مدارس اشاره کرد و اظهار داشت: به دلیل اینکه گفتمان واحدی باشد باید با سخنگوی بازگشایی مدارس که اخیرا معرفی شده است هماهنگ شود.

وی ادامه داد:، اما در عین حال الگوی بازگشایی مدارس تغییری نکرده است و همان را دنبال می‌کنیم اکنون سیستم نظارت بر مدارس فعال شده است تا با مهیاشدن شرایط بازگشایی اقدامات اساسی را برای بازگشایی تدریجی و آرام مدارس انجام دهیم.

وی اظهار داشت: امروز اولین جشنواره خیران مدرسه‌ساز خارج از کشور به همت جامعه خیران مدرسه‌ساز کشور رقم خورد این اقدام یک حرکت ارزشمند است، چون ایرانیان خارج از کشور با همه محدودیت‌ها عشق به وطن دارند و اقدامات ارزشمندی را در این حوزه ثبت کرده‌اند.

کاظمی ادامه داد: جامعه خیران مدرسه‌ساز بزرگترین تشکل مردم نهادی است که بالاترین مشارکت را برای ساخت مدرسه در کشور دارند و در سه سال گذشته حدود ۵۰ درصد مدارس کشور توسط خیران مدرسه‌ساز ساخته شده است.

وی تصریح کرد: این اتفاق خیلی بزرگ است که جامعه خیران از سال ۷۱ تاکنون از ۱۶ میلیارد تومان کمک، کار خود را شروع کرده‌اند و امسال مشارکت خودشان را به سه هزار میلیارد تومان رسانده‌اند که ۱۰ درصد آن مربوط به خیران مدرسه‌ساز خارج از کشور است.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: در برخی از استان‌ها بیشتر از ۵۰ درصد کلاس‌ها توسط خیران ساخته می‌شود.

وی ادامه داد: هر روز افزایش چشمگیری را در حوزه مدرسه سازی داریم به گونه‌ای که این نگاه به دستگاه‌های دیگر همچون سلامت و جوانان هم گسترش داده شده است که ریشه و کانون آن جامعه خیران مدرسه‌ساز بوده است.
کاظمی به طرح آجر به آجر هم اشاره کرد و گفت: براساس این طرح سرمایه‌های خرد دانش‌آموزان، معلمان و مردم را جمع می‌کنیم و در امر مدرسه‌سازی آن را هزینه می‌کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید