اپل و متا بزودی نبرد جدیدی خواهند داشت

    کد خبر :862388
https://www.phonearena.com/news/apple-meta-war-is-coming_id136417

بی‌تردید شرکت‌های اپل و گوگل رقبای یکدیگر به‌شمار می‌روند و کلیه درگیری‌های میان 2 طرف بر سر کیف پول‌های منسوخ شده و کارت‌های اعتباری مشتریان شاهدی بر این ادعا محسوب می‌شوند.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار_از طرفی رقابت میان پلتفرم‌های اندروید و iOS موجب شکل‌گیری درگیری‌های نامتعارف میان کاربرانی شده که پست‌های خود را در انجمن‌های فناوری منتشر می‌کنند. همچنین اپلیکیشن‌هایی نظیر نسخه جدید اپل مپس نیز با برترین برنامه نقشه یعنی گوگل مپس در حال رقابت هستند.

اکنون که شرکت گوگل برای دستگاه‌های سری پیکسل خود از ویژگی‌های سخت‌افزاری سطح جدیدی بهره گرفته است؛ سری پیکسل 6 یک عامل چالش‌آفرین واقعی برای آی‌فون‌های اپل محسوب می‌شود. اما مارک گورمن؛ خبرنگار نشریه بلومبرگ در آخرین نسخه از خبرنامه هفتگی Power On خاطرنشان می‌کند که شرکت اپل رقیب جدیدی را پیش روی خود داشته و این پدیده احتمالا به جنگ دیگری در دنیای فناوری منجر خواهد شد. این رقیب، Meta Platforms Inc نام دارد؛ شرکتی که احتمالا کماکان با نام فیس‌بوک شناخته می‌شود.

البته درگیری لفظی میان مقامات اپل و فیس‌بوک چندان بی‌سابقه نیست. در واقع همگی به‌خاطر داریم که چندی قبل تیم کوک؛ مدیرعامل اپل ضمن گفتگو با رسانه‌ها اعلام کرد که این شرکت برخلاف فیس‌بوک هرگز مشتریان خود را به یک کالای تجاری مبدل نخواهد کرد. این اظهارات پس از رسوایی لو رفته توسط موسسه Cambridge Analytica مطرح شد. در جریان این رسوایی مشخص شد که شرکت فیس‌بوک اطلاعات شخصی 87 میلیون نفر از کاربران خود را بدون کسب اجازه از آن‌ها فروخته است. از سوی دیگر مارک زاکربرگ؛ مدیرعامل فیس‌بوک از مشخصه شفافیت ردیابی برنامه شرکت اپل انتقاد کرد و مدعی شد که این اقدام موجب آسیب رساندن به کسب‌وکارهای کوچک خواهد شد.

اما اکنون به‌نظر می‌رسد که درگیری میان شرکت‌های فیس‌بوک و اپل چیزی فراتر از صرفا یک جنگ لفظی است. پیش‌تر در ماه اکتبر تصویری اسمارت‌واچی منتشر شد که ظاهرا شرکت متا در صدد عرضه آن طی سال آینده است. طراحی ظاهری این گجت پوشیدنی از اپل واچ الهام گرفته شده و متا به منظور ایجاد امکان چت‌ ویدیویی توسط این محصول از یک دوربین بر روی آن استفاده خواهد کرد. مارک گورمن خاطرنشان می‌کند که چنان‌چه متا موفق به ادغام قابلیت چت ویدیویی با اسمارت‌واچ خود شود؛ در این‌صورت اپل نیز ناچارا بایستی با استفاده از پلتفرم فیس آی‌دی خود قابلیت مشابهی را به اپل واچ اضافه نماید.

بر اساس شایعات هر 2 شرکت فیس‌بوک و اپل هدست‌های واقعیت‌ ترکیبی خود را در سال آینده عرضه خواهند کرد. واقعیت ترکیبی شامل فناوری‌های واقعیت‌مجازی (VR) و واقعیت‌افزوده (AR) است. شرکت فیس‌بوک که پیش‌تر هدست‌های واقعیت‌مجازی با برند Oculus را تولید کرده است؛ روی توسعه دستگاه واقعیت‌ ترکیبی خود با اسم رمز Project Cambria کار می‌کند. انتظار می‌رود که دستگاه واقعیت ترکیبی اپل نیز یک محصول برتر بوده و با قیمت‌گذاری بالا (به گفته مارک گورمن در محدوده 2000 دلاری) روانه بازار شود. این در حالیست که دستگاه متا احتمالا با قیمت‌گذاری مقرون‌به‌صرفه‌تر از هدست اپل عرضه خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید