اپل واچ در آمریکا ممنوع می شود؟

    کد خبر :1030994
اپل واچ در آمریکا

نشریه اقتصادی و مالی فوربس نوشته که به احتمال زیاد به زودی برخی از ساعت‌های اپل در آمریکا ممنوع خواهند شد. خبر مهم اما این است که بعد از آن شاهد چه اتفاقی خواهیم بود؟!

صدور یک حکم جدید برای توقف واردات برخی از ساعت‌های اپل می‌تواند به شرکت تجهیزات پزشکی ماسیمو کمک کند تا پس از سال‌ها مبارزه با غول فناوری ۲.۷ تریلیون دلاری اپل بر سر ثبت اختراع، این نبرد حقوقی را به فرجام برساند و توافقی در این زمینه حاصل آورد.

هفته گذشته کمیسیون بازرگانی بین‌المللی ایالات متحده دستور توقف واردات برخی از ساعت‌های اپل به ایالات متحده را صادر کرد- که این یک پیروزی بزرگ برای کمپانی سازنده دستگاه‌های پزشکی ماسیمو در نبرد طولانی‌مدت ثبت اختراع با ارزشمندترین شرکت جهان بود. تصمیمی که در آینده می‌تواند مانع از ارسال این دستگاه به ایالات متحده شود.

این یک دستاورد مهم برای جو کیانی بنیانگذار و مدیرعامل ماسیمو است که می‌گوید شرکت او بیش از 65 میلیون دلار در رابطه با دعوای حقوقی ثبت اختراع با کمپانی اپل هزینه کرده است. اختلاف دو طرف در مورد پالس اکسیمتر اپل‌واچ است که به بیانی ساده یک حسگر اکسیژن خون است که باعث شده ساعت‌های هوشمند و ردیاب‌های تناسب اندام به اوج فروش دست یابند. این حسگر سطح اکسیژن خون را اندازه‌گیری و درصد اکسیژن موجود در خون کاربر را نشان می‌دهد.

کمیسیون بازرگانی بین‌المللی ایالات متحده در این پرونده از ماسیمو حمایت کرده و گفته که اپل در دو مورد حق ثبت اختراع مربوط به پالس‌اکسیمتر را نقض کرده است. البته سازمان بازرگانی بین‌الملل مشخص نکرده که کدام مدل‌های اپل‌واچ شامل این ممنوعیت قرار می‌گیرند، اما به نظر می‌رسد ممنوعیت شامل برخی از ساعت‌های اپل سنسوردار است که نخستین بار در سری 6 در سال 2020 معرفی شد. این حکم هم‌چنین شامل دستور توقف فروش برخی از محصولات متخلف در کشور نیز می‌شود. ممنوعیت واردات البته در حال حاضر مشمول بررسی 60 روزه ریاست‌جمهوری است و در صورتی که بایدن قصد دخالت یا وتو کردن این حکم را نداشته باشد، قرار است از تاریخ 25 دسامبر اجرایی شود. اپل در این میان گفته که قصد دارد به این تصمیم اعتراض کند.

کیانی بنیانگذار و مدیرعامل ماسیمو به فوربس می‌گوید که امیدوار است تصمیم کمیسیون بازرگانی بین‌المللی ایالات متحده روند کارها را تسریع و اپل را به سمت توافق و تسویه‌حساب با رقیب خود سوق دهد. با این حال او می‌گوید که راضی به دریافت غرامت یا دریافت چک در ازای صدور مجوز به غول فناوری 2.7 تریلیون دلاری برای ادامه فروش محصول پالس‌اکسیمتر موجود نیست و کمپانی اپل باید فناوری ماسیمو را نیز در اپل‌واچ بگنجاند.

شفقنا 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید