اپل در سال 2023 آیفون تاشدنی خود را معرفی می کند

    کد خبر :847022

سال‌ها است که شاهد انتشار شایعاتی پیرامون آیفون تاشو اپل هستیم اما تاکنون شرکت کوپرتینویی جامه عمل به این مدل نپوشانده و در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. حال گزارش دیگری پیرامون مدل مورد اشاره منتشر شد.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار–گویا اپل قصد ندارد در ساخت گوشی‌های تاشدنی که تبدیل به یک ترند جدید در طراحی اسمارتفون‌ها شده از رقبا جا بماند و در آینده شاهد معرفی گوشی هوشمندی از اپل با این طراحی انقلابی خواهیم بود. این اولین باری نیست که راجع به گوشی تاشدنی کوپرتینویی‌ها میشنویم و حالا طبق آخرین اخبار، احتمالا آیفون تاشدنی اپل در سال 2023 روانه بازار خواهد شد. اگر چه در صورتی که این تاریخ صحیح باشد دو سال تا معرفی این دستگاه فاصله داریم، اما شاید کوپرتینویی‌ها قصد ارائه معرفی محصول متفاوتی را در این دسته بندی جدید داشته باشند که برای طرفداران ارزش انتظار دو ساله را داشته باشد.

در حال حاضر سازندگان اصلی گوشی‌های هوشمند اکثرا گوشی‌های با طراحی تاشدنی خود را روانه بازار کرده‌اند. از جمله سامسونگ به عنوان مهم‌ترین رقیب اپل که اخیرا سومین نسل از گوشی‌های تاشدنی خود یعنی گلکسی زد فولد و زد فلیپ 3 را معرفی کرد. اما دقیقا مشخص نیست که چرا کوپرتینویی‌ها در عرضه یک آیفون تاشدنی به بازار تردید دارند. اما طبق اطلاعاتی که رسانه کره‌ای Business Korea منتشر کرده، اپل در حال همکاری با LG Display به منظور توسعه یک تکنولوژی نمایشگر تاشدنی می‌باشد که در زمان باز بودن نمایشگر، سایز آن به 7.5 اینچ می‌رسد و احتمالا دارای طراحی تاشدنی خواهد بود.

در گذشته گزارشی مبنی بر اینکه اپل در حال کار بر روی یک نمونه آزمایشی از آیفون لول شدنی می‌باشد منتشر شده اما بیشتر شایعات به سمت نمونه تاشدنی آیفون تمایل دارند و اپل بنا به دلایلی ابتدا نسخه تاشدنی از آیفون خود را روانه بازار خواهد کرد. از جمله دلایلی که اپل می‌تواند برای این تصمیم داشته باشد باید به هزینه بسیار بالای یک گوشی هوشمند لول شدنی در مقایسه با نمونه تاشدنی اشاره کرد و آیفون مجهز به طراحی تاشدنی از مقاومت بیشتری نیز برخوردار خواهد بود. پیش از این مینگ چی کو، تحلیلگر به نام محصولات اپل سال 2023 را برای عرضه آیفون تاشدنی اپل پیش بینی کرده بود و مدعی شد اپل بین 15 تا 20 میلیون دستگاه از این مدل خاص را در نسل اول به بازار عرضه خواهد کرد.

این تحلیلگر مدعی شد که کاربران به دلایل برتری طراحی سخت افزاری و اکوسیستم یکپارچه، از محصول جدید اپل استقبال خواهند کرد. شایعه‌ای دیگر به عرضه آیفون تاشدنی تا دو سال آینده و پشتیبانی این دستگاه از Apple Pencil اشاره دارد. با این حال در صورتی که اپل تشخیص دهد این پروژه منفعت مالی چندانی برای کمپانی ندارد، ممکن است پیش از رسیدن به مرحله عرضه به بازار، توسعه آن را متوقف کند اما با توجه به پیشرفت رقبایی مانند سامسونگ در این دسته بندی، ممکن است کوپرتینویی‌ها قصد نداشته باشند غول کره‌ای را در این مسیر تنها بگذارند. اگر یک دلیل برای اینکه اپل قصد نداشته باشد به زودی این محصول را وارد بازار کند، احتمالا این است که اپل به دنبال همه گیر شدن این فناوری است تا تامین قطعات ضروری با قیمت مناسب‌تر ممکن شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید