بازتاب ایران

اویل پرایس: چرا آمریکا می خواهد چین واردات نفت ایران را متوقف کند/ المانیتور: اطلاعات ایران شبکه جاسوسی اسرائیل را متلاشی کرد/ تایمز واشنگتن: اقدامات ایران ادامه دارد تا بایدن با زور پاسخ دهد/ الشرق الاوسط: ایران رکورد 30 هزار ابتلا روزانه کرونا را به دست آورد

    کد خبر :831113
موساد

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل نشریه اویل پرایس، پایگاه خبری المانیتور، روزنامه تایمز واشنگتن و روزنامه الشرق الاوسط با تأکید بر موضوعاتی چون چرا آمریکا می خواهد چین واردات نفت ایران را متوقف کند، اطلاعات ایران شبکه جاسوسی اسرائیل را متلاشی کرد، اقدامات ایران ادامه دارد تا بایدن با زور پاسخ دهد، ایران رکورد 30 هزار ابتلا روزانه کرونا را به دست آورد، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

اویل پرایس: چرا آمریکا می خواهد چین واردات نفت ایران را متوقف کند

چندی است که در ایالات متحده تلاش هایی برای جلوگیری از واردات نفت ایران توسط چین در جریان است، درباره علت این فشارها دیدگاه های مختلفی وجود دارد.

نشریه اویل پرایس در این باره نوشت: چرا ایالات متحده می خواهد چین واردات نفت خام ایران را متوقف کند

ادامه می دهد: در تلاش برای افزایش فشار بر ایران به منظور پیشبرد توافق هسته ای با ایران، آمریکا در حال بررسی محدودیت صادرات نفت ایران به چین است.

افزوده است: آمریکا می خواهد مطمئن شود در صورت شکست کامل مذاکرات گزینه های دیگری برای انتخاب دارد.

صادرات نفت ایران به چین

در پایان این نشریه این طور بیان می کند که بخش زیادی از صادرات نفت ایران به تنگه مالاگا حمل می شود که تعیین مقصد نهایی آن غیرممکن است.

المانیتور: اطلاعات ایران شبکه جاسوسی اسرائیل را متلاشی کرد

روز سه شنبه وزارت اطلاعات ایران از متلاشی شدن بک تیم جاسوسی اسرائیل در غرب کشور خبر داد.

پایگاه خبری المانیتور در این باره نوشت: اطلاعات ایران می گوید یک شبکه جاسوسی اسرائیلی را متلاشی کرده است.

ادامه می دهد: مقامات ایرانی گفته اند که عوامل ادعایی موساد قصد داشته اند در ناآرامی های ایران از سلاح استفاده کنند که در مرزهای غربی دستگیر شدند.

افزوده است: ایران مدعی است که این تیم از نیروهای موساد که نارنجک و سلاح با خود حمل می کردند در انتخابات ریاست جمهوری فعالیت های خرابکارانه داشته اند و اکنون قصد استفاده از سلاح در ناآرامی ها را داشته اند.

اطلاعات ایران شبکه جاسوسی اسرائیل را متلاشی کرد

در پایان این پایگاه خبری به دشمنی دیرینه ایران و اسرائیل پرداخته است و از مخالفت رئیس سابق موساد با بازگشت ایالات متحده به برجام سخن گفته است.

تایمز واشنگتن: اقدامات ایران ادامه دارد تا بایدن با زور پاسخ دهد

در هفته های اخیر خبر ادعای برنامه ریزی یک تیم از نیروهای اطلاعاتی ایران برای ربودن یک شخص از خاک ایالات متحده بسیار جنجال برانگیز بوده است.

روزنامه تایمز واشنگتن در این باره نوشت: اقدامات جنگی ایران ادامه خواهد یافت تا زمانی که بایدن با زور پایخ دهد.

ادامه می دهد: طزح ایران برای ربودن یک نفر از خاک ایالات متحده و بردن آن به ونزوئلا و سپس به ایران که توسط FBI خنثی شد، جسورانه بود.

افزده است: سخنگویان جمهوری اسلامی ایران این ادعاها را به اساس و مضحک توصیف کردند.

اقدامات ایران ادامه دارد تا بایدن با زور پاسخ دهد

در پایان این روزنامه اتهامات دیگری را به جمهوری اسلامی ایران نسبت داده است و مدعی شده است که تنها به علت باور داشتن مقامات ایران به این که آمریکا از روی ناتوانی پاسخی به این اقدامات نمی دهد، باعث این اعتماد به نفس شده است.

الشرق الاوسط: ایران رکورد 30 هزار ابتلا روزانه کرونا را به دست آورد

موج پنجم کرونا در کشور به سرعت تعداد مبتلایان به ویروس کرونا را افزایش می دهد، آمارهای ابتلا و فوتی روزانه در حال افزایش است.

روزنامه الشرق الاوسط در این باره نوشت: ایران 30 هزار مورد ابتلا روزانه به ویروس کرونا را تجربه کرد.

ادامه می دهد: طبق اعلام رسمی ایران روز دوشنبه برای اولین بار از زمان شیوع بیماری کرونا در کشور بیش از 30 میلیون ابتلا روزانه را تجربه کرده است، این دومین رکورد ثبت شده در کمتر از یک هفته است.

افزوده است: طبق آخرین اعلام وزارت بهداشت تعداد متلایان در 24 ساعت 13.814 نفر رسیده است، آقای روحانی درباره موج پنجم همه گیری که توسط ویروس دلتا رخ داده است هشدار داده بود.

ایران رکورد 30 هزار ابتلا روزانه کرونا را به دست آورد

در پایان این روزنامه آورده است مقامات ایرانی تحریم های یک جانبه آمریکا را عامل کُندی روند واکسیناسیون اعلام می کنند.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید