بازتاب ایران

اویل پرایس: بازگشت ایران به بازار نفت قریب الوقوع است/ نشنال اینترست: آیا ایران برای حمله به اسرائیل آماده می شود؟ اورشلیم پُست: هشدار ایران و حمله حماس چه ارتباطی دارند؟ نیوزویک: کشتی جنگی آمریکا به شناورهای ایرانی شلیک کرد

    کد خبر :809297

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل پایگاه خبری اویل پرایس، نشریه نشنال اینترست، روزنامه اورشلیم پُست و هفته نامه نیوزویک تأکید بر موضوعاتی چون بازگشت ایران به بازار نفت قریب الوقوع است، آیا ایران برای حمله به اسرائیل آماده می شود؟ هشدار ایران و حمله حماس چه ارتباطی دارند؟ کشتی جنگی آمریکا به شناورهای ایرانی شلیک کرد، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

اویل پرایس: بازگشت ایران به بازار نفت قریب الوقوع است

هر روز که از مذاکرات هسته ای ایران و اعضای برجام می گذرد و احتمال بازگشت ایالات متحده به برجام و لغو تحریم های نفتی ایران تقویت می شود، گمانه زنی ها درباره حضور ایران در بازار نفت افزایش پیدا می کند.

پایگاه خبری اویل پرایس در این باره نوشت: این احتمال دارد که در پی مذاکرات وین ایالات متحده در اواخر ماه مه توافق با ایران را اعلام کند و تحریم های نفتی لغو شود.

در ادامه این رسانه مطرح کرده است در صورت لغو تحریم ها توسط ایالات متحده ایران می تواند تا سال 2022 به سطح تولید 3.9 میلیون بشکه در روز دست پیدا کند.

همچنین افزوده است که اکنون ایران با افزایش تولید نفت نسبت به سال گذشته است و این سوال را مطرح می کند با وجود تحریم های آمریکا جطور این افزایش تولید رخ داده است؟

تحریم

در پایان این پایگاه خبری معتقد است همکاری های شکل یافته میان ایران و چین در کنار همکاری های ایران و ونزوئلا می تواند در صورت لغو تحریم ها ایران را به سرعت به مسیر قبل از تحریم بازگرداند.

نشنال اینترست: آیا ایران برای حمله به اسرائیل آماده می شود؟

افزایش تنش میان ایران و اسرائیل در ماه های گذشته در کنار صحبت های اخیر فرمانده سپاه پاسداران درباره اسرائیل باعث شده فرض احتمال جنگ بین ایران و اسرائیل افزایش پیدا کند.

نشریه نشنال اینترست در این باره نوشت: حسین سلامی اشاره زیادی به آسیب پذیری های اسرائیل در برابر حملات کرد.

این طور ادامه می دهد که اگر چه فرماندهان نظامی ایران معمولاً درباره اسرائیل با تهدید سخن می گویند اما این جمله که اسرائیل می تواند با یک عملیات از بین برود، برای فرماندهان ایرانی نیز تهاجمی محسوب می شود.

همچنین افزوده است: اسناد و فلسفه ملی ایران به طور خاص خواستار نابودی اسرائیل است و صحبت های این فرمانده با شعار اصلی ضد اسرائیل در ایران همسو است.

حمله به اسرائیل

در پایان این نشریه ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرده است و حمله های هدفمند مدنظر سرلشکر سلامی را حملات کوچک تروریستی خطاب کرده است و نیز اسرائیل را در مبارزه با چنین حملاتی با تجربه دانسته است.

اورشلیم پُست: هشدار ایران و حمله حماس چه ارتباطی دارند؟

هشدار سرلشکر سلامی به اسرائیل درباره نابودی آن توسط یک عملیات و آسیب پذیری بالایی که در برابر حملات هدفمند دارد، تردیدها درباره احتمال ارتباط حمله اخیر حماس به اسرائیل با صحبت های وی را افزایش داده است.

روزنامه اورشلیم پُست در این باره نوشت: آیا حمله گسترده حماس به اسرائیل حمله ای است که ایران نسبت به آن هشدار داده است؟

حسین سلامی رئیس سپاه ایران هفته گذشته هشدار داد که اسرائیل در معرض یک عملیات تاکتیکی بزرگ است.

در ادامه آمده است: حمله از نوار غزه با شکلیک 600 راکت در 24 ساعت همراه بوده است که انفجازها در مناطق جنوبی و مرکزی اسرائیل را در پی داشته است.

همچنین افزوده است: حملات انجام شده به دلیل همکاری جهاداسلامی که یک گروه نزدیک به ایران است دارای ویژگی های خاصی بوده است، در واقع سعی در سنجش توانایی دفاع هوایی چند لایه اسرائیل داشته است.

اسرائیل

در پایان این روزنامه نتیجه می گیرد که ایران توانسته است پیام خود درباره حمله تاکتیکی به اسرائیل را که در روز قدس در ایران اعلام کرده است، اکنون در غزه اجرایی کند. همچنین حمله متمرکز به اشکلون و سایر شهرهای اسرائیل را بی سابقه خوانده است.

نیوزویک: کشتی جنگی آمریکا به شناورهای ایرانی شلیک کرد

در پی تنش های اخیر نیروهای ایران و آمریکایی در خلیج فارس و به خصوص تنگه هرمز، اخباری از نزدیک شدن شناورهای ایرانی به کشتی های جنگی ایالات متحده منتشر شده است، در روزهای اخیر خبری درباره شلیک اخطار به سوی شناروهای ایرانی منتشر شد.

هفته نامه نیوزویک ضمن انتشار تصاویری از این شلیک ها در همین باره نوشت: نیروی دریایی آمریکا روز دوشنبه ویدئویی از شلیک یک کشتی آمریکایی به سوی قایق های تندروی سپاه پاسداران را منتشر کرد.

در ادامه این رسانه افزوده است: شش ناو نیروی دریایی ایالات متحده که درحال اسکورت یک زیردریایی موشکی بودند با 13 قایق تهاجمی سریع سپاه پاسداران روبرو شدند که مانورهای غیرایمن و غیرحرفه ای را انجام می دادند.

در ادامه با نزدیک شدن دو قایق ایرانی به شناورهای آمریکایی و راهگشا نبودن هشدارهای رادیویی 30 گلوله از یک مسلسل کالیبر 50 شلیک شده است.

در پایان این هفته نامه نیروی دریایی سپاه پاسداران را متهم کرده است که سعی دارد نیروهای آمریکایی را تحریک کند و درباره انگیزه های احتمالی از انجام این کار صحبتی نکرده است.

 

 

1
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. mehrbolt.com گفت:

    سلام.واقعا وبسایت خوبی دارید

دیدگاهتان را بنویسید