بازتاب ایران؛

اویل پرایس: آیا ایران تولید نفت ایران به شش میلیون بشکه می رسد؟ اسپوتنیک: آژیرهای سفارت آمریکا در بغداد به صدا درآمد/ اوراسیاریویو: خاموشی باعث اعتراض مردم شد

    کد خبر :824966

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل نشریه اویل پرایس، خبرگزاری اسپوتنیک و اندیشکده اوراسیاریویو با تأکید بر موضوعاتی چون آیا ایران تولید نفت ایران به شش میلیون بشکه می رسد؟ آژیرهای سفارت آمریکا در بغداد به صدا درآمد، خاموشی باعث اعتراض مردم شد، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

اویل پرایس: آیا ایران تولید نفت ایران به شش میلیون بشکه می رسد؟

گمانه زنی ها درباره لغو تحریم های نفتی ایران و همچنین مواضع وزیر نفت درباره بازگشت ایران به بازار نفت نشان از این دارد که ایران تلاش می کند سهم خود از بازار را به صورت کامل پس بگیرد.

نشریه اویل پرایس در این باره نوشت: آیا ایران می تواند تولید نفت خود را به شش میلیون بشکه در روز برساند؟

ادامه می دهد: تلاش های اوپک پلاس برای دستیابی به توافق در زمینه کاهش تولید ،خطر ایجاد فشار عرضه در بازار را افزایش می دهد.

افزوده است: بازگشت رسمی ایران به بازار نفت درصورت رسیدن به توافق با ایالات متحده یک برگ مهم در تعیین قیمت نفت است.

همچنین سوالاتی را مطرح کرده است که درباره تاثیر توافق هسته ای بر میزان تولید نفت ایران، بررسی احتمال بازگشت سرمایه گذاران بعد از تحریم در ایران را مورد مطالعه قرار داده است.

نفت

در پایان این نشریه آورده است که بیژن زنگنه وزیر نفت ایران همواره آرزو داشته است تولید نفت ایران را به شش میلیون بشکه در روز برساند و از درآمد حاصل از آن برای توسعه کشور استفاده کند.

اسپوتنیک: آژیرهای سفارت آمریکا در بغداد به صدا درآمد

تنش های میان آمریکا و گروه های مقاومت در عراق و سوریه چندی است که شدت گرفته است، چند مورد حمله به مواضع دو طرف صورت گرفته است.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره نوشت: صدای آژیرها در سفارت ایالات متحده در بغداد به علت حضور هواپیماهای بدون سرنشین شنیده شد.

ادامه می دهد: حملات به پرسنل آمریکایی که در حال حاضر در عراق مستقر شده اند افزایش چشمگیری داشته است.

افزوده است: حمله به دستور بایدن به تاسیسات گروه های مورد حمایت ایران در مرز سوریه وعراق آغاز این موج تنش بوده است.

همچنین افزوده است که به گزارش رسانه های عراقی آژیرهای سفارت ایالات متحده در عراق در واکنش به حضور یک هواپیمای بدون سرنشین در آسمان به صدا در آمد.

بغداد

در پایان این خبرگزاری آورده است که سال گذشته سفارت ایالات متحده توسط موشک مورد حمله قرار گرفته است.

اوراسیاریویو: خاموشی باعث اعتراض مردم شد

در هفته های اخیر خاموشی های طولانی و قطع برق در شهرهای مختلف ایران باعث اعتراض مردم شده است.

اندیشکده اوراسیاریویو در این باره نوشت: خاموشی ها ملت را شاکی کرده و به خیابان ها کشانده است.

ادامه می دهد: در اعتراض به خاموشی در ایران، معترضین در چندین شهر به خیابان ها ریختند، در مقابل شهرداری، ساختمان های شرکت برق تجمع کردند.

افزوده است: ایرانیان در تهران، کازرون، در جنوب ایران، گنبد، آق قلاو و دیگر شهرها تجمع کردند و به این قطعی ها اعتراض داشتند.

همچنین افزوده است: در برخی موارد مردم ضمن اعتراض و تجمع جاده ها را بستند، که تصاویر آن در شبکه های مجازی پخش شد.

قطع برق

در پایان این اندیشکده به موضوع استخراج احتمالی بیت کوین در ایران یاد کرده است و آن را به عنوان یکی از عوامل قطع برق ذکر کرده است.

 

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید