اولین گوشی شیائومی با پشتیبانی شبکه 5.5G

    کد خبر :1059183
شیائومی

رقابت برای اتصال نسل بعدی تلفن همراه با پیوستن شیائومی به اوپو و ویوو در پذیرش فناوری 5.5G داغ می‌شود.

بازتاب-بر اساس نکته‌ای که اخیراً از سوی خبرساز صنعت Digital Chat Station منتشر شده، شیائومی در حال آماده‌سازی برای به‌روزرسانی‌های 5.5G از طریق به‌روزرسانی‌های OTA (Over-the-Air) است که احتمالاً برای دستگاه‌های مجهز به چیپست Snapdragon 8 Gen 3 تدارک دیده شد. China Mobile اخیراً Xiaomi 14 Ultra را نیز آزمایش کرده و به سرعت 5132 مگابیت در ثانیه دست یافته است.

5.5G که با نام 5G-A نیز شناخته می‌شود، به عنوان پلی بین شبکه‌های فعلی 5G و آینده 6G عمل می‌کند. نوید بهبودهای قابل توجهی را می‌دهد، ده برابر افزایش سرعت دانلود بیش از ده‌ها گیگابیت در ثانیه، تاخیر کمتر، موقعیت یابی بهبود یافته و قابلیت اطمینان شبکه بهتر در مقایسه با نسخه قبلی خود.

اکثر گوشی‌های هوشمند مجهز به جدیدترین پردازنده‌های اسنپدراگون 8 نسل 3 و دیمنسیتی 9300 قادر به پشتیبانی از 5.5G هستند. این خبر پس از اعلام پشتیبانی کامل 5.5G از سری Find X7 توسط اوپو منتشر شد و ویوو مجموعه اولیه دستگاه‌های سازگار خود را فاش کرد.

فراتر از گوشی همراه، به نظر می‌رسد شیائومی به آینده خودروهای متصل نگاه می‌کند. یک درخواست ثبت اختراع اخیر که توسط Tianyancha کشف شده به علاقه شیائومی به ارتباطات خودرو به ماهواره اشاره دارد. این فناوری به طور بالقوه می‌تواند کیفیت و قابلیت اطمینان ارتباطات ماهواره ای را در خودروهای شیائومی بهینه کند و ویژگی‌هایی مانند ناوبری بهبودیافته و قابلیت‌های واکنش اضطراری را ارائه دهد. با این حال، هنوز باید جزئیات در مورد اینکه آیا این عملکرد در مدل‌های آینده شیائومی ادغام می شود یا به عنوان یک ارتقاء برای شیائومی SU7 که اخیراً عرضه شده است، مشخص شود.

مدل‌های خودروی جیلی، از جمله Zeekr 001 FR و Zeekr 007، مجهز به قابلیت ارتباط ماهواره‌ای داخلی هستند که موقعیت‌یابی با دقت بالا و اتصال با محصولات الکترونیکی مصرفی را ممکن می‌سازد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید