اولین دیدار کودک با دندانپزشک قبل از یک سالگی است

    کد خبر :570159

دبیر اجرایی هجدهمین کنگره دندانپزشکی کودکان، گفت: اولین دیدار کودک با دندانپزشک پس از رویش اولین دندان و قبل از یک سالگی است.

به گزارش بازتاب ،پریسا عارف، هدف از برگزاری هجدهمین کنگره دندانپزشکی کودکان را ارتقا سطح علمی و پژوهشی متخصصین این رشته عنوان کرد و اظهار داشت: در این کنگره نگاه ویژه ای به آخرین تحقیقات و دستاوردهای بومی نیز شده است.

این متخصص دندانپزشکی کودکان، محور اصلی کنگره را دندانپزشکی کودکان مبتنی بر شواهد عنوان کرد و افزود: نیاز امروز دندانپزشکی، ارتباط مؤثر بین تحقیقات و کارهای بالینی است. دندانپزشکی مبتنی بر شواهد استفاده آگاهانه از آخرین تحقیقات در دسترس، جهت درمان کودکان است.

استادیار دانشکده دندانپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، گروه‌های هدف را جامعه متخصصین دندانپزشکی کودکان، و سایر دندانپزشکان علاقمند و فعال در این حیطه عنوان کرد و ادامه داد: در این همایش به زمینه‌های دیگری چون پیشگیری، ارتودنسی، صدمات دهان و دندان نیز پرداخته شده است.

وی، وظایف دندانپزشک کودکان را برقراری سلامت دهان از بدو تولد تا دوران نوجوانی عنوان کرد و گفت: این وظایف شامل همه کودکان از جمله کودکان نیازمند به مراقبت خاص می‌شود و بهترین زمان مشاوره جهت درمان کودک پیش از تولد است در این زمان آموزش‌های مناسب در زمینه بهداشت و تغذیه به کودک داده می‌شود.

دبیر اجرایی کنگره ادامه داد: اولین دیدار کودک با دندانپزشک پس از رویش اولین دندان و قبل از یک سالگی است و یک ارتباط مداوم و مؤثر بین دندانپزشک و کودک سبب پیشگیری از بسیاری از بیماری‌های دهان و دندان می‌شود چرا که در این ملاقات‌ها، دهان کودک معاینه می‌شود و دندانپزشک درباره چگونگی تمیز کردن دهان کودک به خصوص در دوره شیرخوارگی، توضیح می‌دهد.

عارف اظهار داست: همچنین در مورد زمان شروع فلوراید، به کارگیری خمیر دندان و نوع آن، مصرف قطره آهن و سایر دغدغه‌های مادران در این زمینه توضیح داده می‌شود

وی در پایان، امتیاز بازآموزی کنگره را ۲۰ امتیاز برای تمامی دندانپزشکان کودکان عنوان کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید