اولین تصاویر نخستین شاسی بلند فراری آشکار شد

  • خودرو
  • سه شنبه ۳ اسفند ۱۴۰۰ ۱۲:۱۵
    کد خبر :890082

از زمانی که فراری بیش از سه سال پیش اعلام کرد که قصد ساخت یک شاسی‌بلند را دارد، هر نمونهٔ آزمایشی و پروتوتایپی که دیده‌ایم زیر پوشش‌های استتاری سنگین پنهان شده است. حال اما تصاویری از آنچه که به نظر می‌رسد نمونهٔ پیش‌تولید پوروسانگوئه باشد از داخل کارخانهٔ فراری به بیرون درز کرده و در صفحات مجازی مختلف دست‌به‌دست می‌شود.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار_عکسی که از نمای جلوی خودرو منتشر شده است، چراغ‌های جلوی دوبخشی مشابه SF90 را نشان می‌دهد که در وسط با خطی از بدنه به هم متصل شده‌اند. پس از این، جلوپنجرهٔ خودرو جلب‌توجه می‌کند و جالب اینکه فراری در پوروسانگوئه برخلاف دیگر مدل‌های موتور جلوی خود، جلوپنجره را هم‌راستا با چراغ‌ها قرار نداده است و در عوض آن را در پایین سپر به شکلی شبیه پورشه پانامرا تعبیه کرده است که بیشتر شبیه ورودی هوای میانی به نظر می‌رسد تا جلوپنجره. استایل کلی پوروسانگوئه هم خیلی به یک شاسی‌بلند واقعی شباهت ندارد ولی روکش‌های مشکی‌رنگ در دهانهٔ گلگیرها و پایین بدنه باعث شده‌اند بتوانیم آن را یک کراس‌اوور بدانیم. نمای عقبی خودرو نیز با چراغ‌های مربع شکلی که با یک خط به هم متصل شده‌اند و شبیه ۲۹۶ GTB هستند به همراه چهار سر اگزوز و یک دیفیوزر بزرگ، نمای معمولی‌تری دارد.

حتی اگر ظاهر پوروسانگوئه چیزی نباشد که طرفداران از یک فراری انتظار دارند اما پرفورمنس آن باید باشد زیرا هرچند در این رابطه هنوز هیچ‌چیز رسمی نیست اما برخی گزارش‌ها به ارائهٔ یک قوای محرکهٔ هیبریدی با پیشرانهٔ V6 توئین توربو و موتورهای الکتریکی در ابتدای عرضه اشاره کرده‌اند درحالی‌که بعداً احتمال ارائهٔ موتور V12 تنفس طبیعی هم وجود خواهد داشت. گمان می‌رود که پوروسانگوئه از قوای محرکهٔ ۲۹۶ GTB استفاده کند که اگر این‌طور باشد ۸۳۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت. حتی اگر فراری در شاسی‌بلند خود موتورهای الکتریکی را کنار بگذارد و فقط از موتور ۳ لیتری V6 توئین توربو استفاده کند بازهم ۶۶۳ اسب بخار قدرت خواهد داشت.

 

 

احتمال دیگر استفاده از موتور ۴ لیتری V8 توئین توربوی SF90 خواهد بود هرچند که قطعاً در اینجا سه موتور الکتریکی آن را همراهی نخواهند کرد. بااین‌حال، این موتور V8 هم به‌تنهایی بسیار قدرتمند است و ۷۸۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند؛ و درنهایت به جذاب‌ترین شایعه یعنی قرارگیری موتور ۶.۵ لیتری V12 تنفس طبیعی ۸۱۲ سوپرفست در نسخهٔ پرچم‌دار پوروسانگوئه می‌رسیم که می‌تواند بیش از ۸۰۰ اسب بخار قدرت داشته باشد. به‌طورکلی، این تصاویر اطلاعات بسیار خوبی از ظاهر کراس‌اوور فراری در اختیار ما قرار دادند اما هنوز هم رازهای زیادی در مورد این ماشین وجود دارد هرچند که خوشبختانه برای فهمیدن آن‌ها نیازی نیست خیلی منتظر بمانیم زیرا سندی آر فراری نشان داده است که تولید پوروسانگوئه امسال آغاز می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید