رونمایی از موشک هایپرسونیک فتاح که در 400 ثانیه به اسرائیل می رسد/ فیلم

  • سیاسی
  • سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ ۹:۵۸
    کد خبر :999649
اولین تصاویر منتشرشده از موشک فتاح

موشک «هایپرسونیک» نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با نام «فتاح» صبح امروز با حضور رئیس جمهور، سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه و سردار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه در ستاد این نیرو رونمایی شد.

آبان سال ۱۴۰۱ بود که سردار حاجی‌زاده در حاشیه مراسم سالگرد شهادت سردار طهرانی‌مقدم در ستاد نیروی هوافضای سپاه از ساخت یک موشک بالستیک هایپرسونیک خبر داد و گفت: این موشک سرعت بالایی دارد و در جو و خارج از جو می‌تواند مانور دهد.

موشک هایپرسونیک فتاح هزار و ۴۰۰ کیلومتر برد دارد و قادر است از تمامی سامانه‌های سپر موشکی عبور کند و این سامانه‌ها را منهدم کند.

اولین تصاویر منتشرشده از موشک فتاح

این موشک از دقت اصابت فزاینده، سرعت بسیار بالا، قابلیت مانور‌پذیری فوق‌العاده و همچنین از توان پنهان‌کاری و عبور از سامانه‌های راداری برخوردار است.

جروزالم پست روزنامه انگلیسی زبان در اسرائیل در خبری فوری اعلام کرد موشک هایپرسونیک فتاح در ۴۰۰ ثانیه به اسرائیل می‌رسد.

موشک هایپرسونیک چیست؟

موشک هایپرسونیک یا به انگلیسی Hypersonic Missiles، موشک‌هایی هستند که با سرعت‌های بسیار بالا و ماورای صوت حرکت می‌کنند. سرعت هیپرسونیک به معنای سرعتی بیش از پنج برابر سرعت صوت (یعنی بیش از 6174 کیلومتر در ساعت در دمای اتاق) است.

موشک‌های هیپرسونیک از طریق استفاده از فناوری‌های پیشرفته و مواد مقاوم در برابر حرارت بالا، می‌توانند به سرعت‌های بسیار بالاتر حرکت کنند. این سرعت بالا و قابلیت منحنی‌باز بالا، آنها را به موشک‌های بسیار مناسب برای فرار از سیستم‌های دفاعی و افزایش دقت در تخریب هدف‌ها تبدیل کرده است.

موشک‌های هیپرسونیک دو نوع عمده دارند:

موشک‌های هیپرسونیک به دو نوع با هدف کوتاه برد و دارای برد بلند تقسیم بندی می شوند.

موشک‌های هیپرسونیک به علت سرعت بالا و توانایی نفوذ بسیار زیاد به سیستم‌های دفاعی، به عنوان یک تهدید جدید در نبردهای نظامی جهان در نظر گرفته می‌شوند. به همین دلیل، تحقیقات و توسعه در زمینه موشک‌های هیپرسونیک در کشورها و سازمان‌های نظامی بسیار فعال است.

موشک هایپرسونیک چه ویژگی هایی دارد؟

موشک‌های هیپرسونیک ویژگی‌های منحصر به فردی دارند که آنها را از سایر موشک‌ها متمایز می‌کند. برخی از ویژگی‌های مهم موشک‌های هیپرسونیک عبارتند از:

سرعت بالا:

موشک‌های هیپرسونیک با سرعت‌های بسیار بالا حرکت می‌کنند که بیش از پنج برابر سرعت صوت است. این سرعت بالا آنها را قابلیت منحنی‌باز بالا و قابلیت پنهان شدن از سیستم‌های دفاعی را دارا می‌سازد.

قابلیت رهگیری نشدن:

موشک‌های هیپرسونیک، به دلیل سرعت بالا و طراحی خاص، دارای انتشار حرارت کمتری هستند که امکان تشخیص و تعقیب آنها را توسط سیستم‌های راداری و دفاعی را کاهش می‌دهد.

دقت بالا و توان نفوذ بالا:

سرعت بالا و قدرت زیاد موشک‌های هیپرسونیک را قادر به نفوذ در سیستم‌های دفاعی حساس و تقویت شده می‌کند. آنها قادر به نفوذ در سیستم‌های دفاع هوایی و موشکی با سرعت‌ها و توانایی‌های پایینتر هستند.

زمان واکنش کم:

سرعت بالای موشک‌های هیپرسونیک باعث می‌شود که زمان واکنش و سرعت رسیدن به هدف به طور قابل توجهی کاهش یابد.

1
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. میلاد گفت:

    خخخخ

دیدگاهتان را بنویسید