اولین آپدیت بزرگ ویندوز 11 منتشر شد

    کد خبر :888407

ساعتی پیش وبلاگ مایکروسافت با انتشار مطلبی خبر از عرضه اولین بروزرسانی بزرگ ویندوز 11 با مجموعه‎ای از قابلیت‎های جدید و جذاب داد که می‎تواند بسیاری از کاربران را برای نصب آن ترغیب کند.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار_مایکروسافت امروز اولین به‌روزرسانی بزرگ خود را برای ویندوز 11 منتشر می‌کند که شامل قابلیت‎های جدید بسیاری خواهد بود. پیش‌نمایش عمومی برنامه‌های اندروید در ویندوز 11، در کنار برنامه‌های نوت‌پد و مدیا پلیر بازطراحی‌شده، امروز برای کاربرانی آمریکایی در دسترس خواهد بود. اولین به روز رسانی بزرگ ویندوز 11 همچنین شامل تعدادی بهبود در بخش‎های مختلف از جمله نوار وظیفه خواهد بود.

پیش‌نمایش عمومی برنامه‌های اندروید در ویندوز 11 به کاربران اجازه می‌دهد برنامه‌ها را از فروشگاه نرم‎افزاری آمازون نصب کنند. همانطور که می‎دانید این فروشگاه نرم‎افزاری تعداد محدودتری از برنامه‌های اندرویدی در مقایسه با فروشگاه اصلی Google Play را داراست ولی در همین زمینه نیز تا به امروز راهکارهایی غیررسمی برای اجرای نرم‎افزارها و نصب آنها از روی Google Play Store بر روی ویندوز 11 از سوی توسعه دهندگان ثالث معرفی شده است.

اما بزرگترین تغییرات عرضه شده در این آپدیت ویندوز 11 مربوط به نوار وظیفه است. نشانگر زمان و تاریخ در نهایت (برای حالت استفاده از چند مانیتور) بر روی چندین نمایشگر در ویندوز 11 در دسترس خواهد بود، قابلیت مهمی که پیش از این و در زمان معرفی ویندوز 11 از سوی کاربران زیادی مطالبه شده بود

ویجت آب‌وهوا نیز در این به‌روزرسانی به نوار وظیفه باز می‌گردد. یک ویژگی جدید بی‌صدا/لغو اعلان در نوار وظیفه برای تماس‌های نرم‎افزار مایکروسافت Teams نیز ارائه خواهد شد. همچنین تحت قابلیتی موسوم به AirShare می‌توانید به‌سرعت یک برنامه یا پنجره خاص را از نوار وظیفه مستقیماً در تماس مایکروسافت Teams با دیگر مخاطبان خود به اشتراک بگذارید.

مایکروسافت همچنین برنامه های Media Player و Notepad را برای ویندوز 11 بازطراحی کرده است. Notepad اکنون شامل لغو چند مرحله ای، رابط جستجوی بهبود یافته و پشتیبانی از حالت تاریک است. برنامه جدید Media Player برای جایگزینی Groove Music و Windows Media Player طراحی شده و شامل پشتیبانی از فایل‎های با فرمت‎های مختلف صوتی و تصویری و رابط کاربری جدیدی است تا با ساختار رابط کاربری ویندوز 11 مطابقت داشته باشد.

با توجه به تغییر رویه مایکروسافت در سرعت عرضه بروزرسانی‎های بزرگ در ویندوز 11 نسبت به ویندوز 10، این اولین بروزرسانی بزرگ ویندوز 11 است ولی در ادامه سال یک بروزرسانی بزرگ دیگر نیز توسط مایکروسافت عرضه خواهد شد که مسلماً امکانات و قابلیت‎های جدیدی به آن خواهد افزود.در نهایت باید به این مورد نیز اشاره کنیم که قابلیت‎های دیگری مانند استیکرهای صفحه دسکتاپ و حالت تبلت نیز بهینه‎تر شده و در ادامه سال 2022 در اختیار کاربران ویندوز 11 قرار گیرند. موعد عرضه بروزرسانی برای کاربران دیگر کشورها هنوز به صورت رسمی اعلام نشده ولی بعید است که بیشتر از چند هفته به طول انجامد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید