اهمیت یارانه لبنیات برای سلامت جامعه

    کد خبر :1007458
لبنیات

از طریق اتاق پیگیر یارانه شیر برای سه دهک پایین جامعه و شیر مدارس هستیم.رئیس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به اهمیت مصرف لبنیات در سلامتی جامعه گفت: چرا به روغن و شکر که برای سلامتی ضرر دارند یارانه داده می‌شود، ولی به لبنیات که برای سلامتی نیز مفید است یارانه‌ای پرداخت نمی‌شود؟

محمود نجفی عرب در دومین همایش صنعت لبنیات با اشاره به اهمیت بخش خصوصی در اقتصاد گفت: اگر بخش خصوصی توانمند باشد آسیب ها کمتر خواهد شد و بخش خصوصی در جهت توسعه سرمایه‌گذاری نیز چابک تر است.

وی در ادامه  با اشاره به سرانه مصرف لبنیات کشور گفت: دولت سال ۱۳۸۹ با قطع شیر یارانه‌ای و شیر مدارس آسیب جدی به حوزه سلامت وارد کرد.

رئیس اتاق بازرگانی تهران اضافه کرد: ما به وزیر بهداشت هشدار می دهیم که قطع شیر قشر ضعیف جامعه چه آسیب هایی بهداشتی را به همراه دارد و دود آن به چشم وزارت بهداشت خواهد رفت. به همین دلیل به انجمن صنایع لبنی پیشنهاد می کنیم که هشدارهای لازم را در این خصوص بدهند.

وی تصریح کرد: چرا به  روغن و شکر که برای سلامتی ضرر دارند یارانه داده می شود ولی به لبنیات که برای سلامتی نیز مفید است یارانه ای پرداخت نمی‌شود؟   در دهک‌های پایین اولین کالایی که حذف می شود لبنیات است.

نجفی عرب گفت :از طریق اتاق پیگیر یارانه شیر برای سه دهک پایین جامعه و شیر مدارس هستیم.

وی با بیان اینکه ۴۲ سال است که درگیر قیمت گذاری دستوری هستیم، افزود: سالهاست اعلام کردیم که صنعت ارز ترجیحی نمی‌خواهد و اجازه دهید عرضه و تقاضا قیمت ها را تعیین کند. اگر قیمت‌گذاری دستوری نباشد قیمت نه تنها بالا نمی‌رود بلکه حتی کاهشی هم می‌شود و بحث رقابت و نوآوری نیز پیش می‌آید.

رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: برای رسیدن سرانه مصرف به ۹۰ کیلو باید برنامه‌ریزی‌کنیم و آن را در دوره ۵ ساله برنامه هفتم توسعه قرار دهیم.

ایسنا/

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید