انگلیس خواستار رسیدگی به جنایات علیه مسلمانان روهینگیا شد

    کد خبر :401523

وزیر خارجه انگلیس در پیامی توییتری خواستار آن شد تا شورای امنیت همه گزینه‎ها برای اجرای عدالت درخصوص مسلمانان روهینگیا را بررسی کند.

«جرمی هانت» وزیر خارجه انگلیس در پیامی توییتری اعلام کرد: شورای امنیت سازمان ملل در نشست خود با موضوع میانمار به طرح اتهاماتی نظیر ارتکاب جنایت جنگی و نسل کشی (علیه اقلیت مسلمان روهینگیا) گوش داد. تا وقتی درقبال این جنایت قبول مسئولیت نشود، هیچ روهینگیایی برای بازگشت (به وطن خود) احساس امنیت نمی‌کند. بنابراین، درصورتی که دولت میانمار از اجرای عدالت بازبماند، شورای امنیت باید همه گزینه‌ها از جمله ارجاع پرونده به دیوان کیفری بین‌المللی را بررسی کند.

به گزارش مهر، مسلمانان روهینگیا از ۲ سال پیش تاکنون از سوی گروه‌های تندرو بودایی که مورد حمایت ارتش و دولت میانمار هستند به شدت تحت آزار و اذیت قرار دارند و بیش از چند صد هزار نفر از آنها مجبور به ترک خانه و محل زندگی خود و فرار به کشور بنگلادش در همسایگی میانمار شده‌اند.

بر اساس گزارشی که سازمان ملل در ماه آگوست درباره خشونت‌های صورت گرفته علیه مسلمانان روهینگیا منتشر کرد، ارتش میانمار متهم به داشتن «اهداف نسل کشی» در کشتار مسلمانان است. خشونت هایی که فقط در یک سال گذشته موجب مهاجرت ۷۰۰ هزار نفر از مسلمانان روهینگیایی به بنگلادش شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید