انواع دستگاه های خاموت زن

    کد خبر :989384

همانطور که می‌دانید بتن‌ریزی مهم‌ترین و البته سخت‌ترین مرحله در پروسه ساخت و ساز است. این در حالی است که  در عصر پیشرفته امروزی دستگاه‌های مدرن صنعتی بسیاری طراحی و تولید شده‌اند که فرآیند قالب‌بندی بتن را آسان کرده و پروژه‌های ساخت و ساز را با رونق قابل توجهی همراه ساخته‌اند.

از این دستگاه‌ها و تجهیزات صنعتی  می‌توان به دستگاه خاموت زن اشاره کرد. این دستگاه که به خم کن میلگرد نیز معروف است، عملکرد بسیار بهینه و کاربری فوق‌العاده‌ای ارائه می‌دهد.  به همین خاطر ضمن افزایش کیفیت نهایی کار، راندمان و سرعت پیشرفت پروژه را نیز افزایش می‌دهد. در ادامه ضمن معرفی دستگاه خاموت زن، انواع مختلف این دستگاه را معرفی می‌کنیم.

https://modernsazan.com/%D8%AF%D8%B3%D8%AA%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%AE%D8%A7%D9%85%D9%88%D8%AA-%D8%B2%D9%86/

معرفی دستگاه خاموت زن

کارایی تعریف شده برای این دستگاه بخش قابل توجهی از توضیحات مربوط به معرفی آن را پوشش می‌دهد. در واقع همه شما می‌دانید که خاموت زن برای خم کردن میلگرد در قطرهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. آنچه در معرفی این دستگاه مورد توجه قرار می‌گیرد، بررسی انواع مختلف آن و البته دسته بندی این دستگاه به جهات مختلف است. در یک دسته بندی کلی دستگاه خاموت زن در دو نوع دستی و برقی برای ساخت خاموت در پروژه‌های مختلف ساخت و ساز و عمران عرضه می‌شود. حتما می‌دانید که خاموت به میلگردهای خم شده‌ای گفته می‌شود که به صورت عمود در فوندانسیون، تیرها و ستون‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و استحکام سازه را در برابر نیروهای برشی و پیچشی وارد شده افزایش می‌دهد.

مسلما خمکاری میلگرد بدون ابزار خاص امکان پذیر نیست. به علاوه این که به دلیل حجم بالای پروژه‌های ساختمانی و عمرانی، خمکاری میلگرد سرعت و دقت بالایی می‌طلبد؛ بنابراین می‌توان کارایی بهینه انواع دستگاه خاموت زن را توجیه کرد. هر دستگاه بر اساس توان تعریف شده برای آن از قابلیت خمکاری میلگرد در سایزهای مختلف برخوردار است. با توجه به این که کیفیت خاموت نقش بسیار مهمی در استحکام و مقاومت سازه دارد، باید به کیفیت خمکاری میلگرد‌ها توجه ویژه‌ای نشان دهید. از طرفی چون در خاموت زن‌های دستی کیفیت خمکاری به نیروی وارد شده به اهرم و قطر میلگرد بستگی دارد، تنها می‌توان میلگردهایی با قطر ده میلی متر را به خاموت تبدیل کرد. در نهایت می‌توان گفت خاموت زن دستی تنها برای پروژه‌های کوچک کاربرد دارد و خاموت زن‌های برقی نیز برای پروژه‌های بزرگ بهینه شده‌اند.

دستگاه خاموت زن برقی

خاموت زن‌های برقی از لحاظ نوع برق مصرفی در دو نوع تک فاز و سه فاز عرضه می‌شوند. مدل تک فاز این دستگاه حجم و ابعاد کوچک تری داشته و حمل و نقل و جا به جایی آن آسان تر است. از طرفی به دلیل دسترسی آسان‌تر به برق تک فاز این مدل از خاموت زن برقی محبوبیت بیشتری در بین کاربران دارد‌. دستگاه‌های خاموت زن برقی را می‌توان از لحاظ نوع سیستم و عملکردی که دارند، در دو نوع هیدرولیکی و گیربکسی تقسیم بندی کرد.  مشخص است که  خمکاری میلگرد در دستگاه خاموت زن هیدرولیکی تویط نیروی هیدرولیکی انجام می‌شود. با توجه به این که در این دستگاه از گیربکس استفاده نشده است، قدرت بسیار بالایی دارد. این دستگاه می‌تواند میلگردهایی با قطر حداکثر ۳۲ میلیمتر را خم کرده و به خاموت تبدیل کند‌. خاموت زن هیدرولیکی از قابلیت همکاری چند میلگرد به صورت هم زمان نیز برخوردار است.

 راهنمای انتخاب دستگاه خاموت زن

در دستگاه خاموت زن گیربکسی نیز انتقال نیرو به کمک گیربکس انجام می‌شود. البته در برخی از مدل‌های خاموت زن گیربکسی از تسمه به جای گیربکس استفاده شده است. هر چند استفاده از تسمه هزینه تولید خاموت زن را کاهش می‌دهد؛ اما طبیعتا راندمان دستگاه نیز افت محسوسی خواهد داشت. در چنین شرایطی انتخاب یک خاموت زن مناسب کمی چالش برانگیز خواهد شد و باید در انتخاب نوع مناسب دستگاه به چند نکته مهم توجه کنید.

قبل از هر چیزی باید به سایز میلگرد مصرفی در پروژه توجه کنید. با توجه به این که در برخی پروژه‌ها سرعت اجرای کار اهمیت بسیاری دارد، انتخاب خاموت زن هیدرولیکی انتخاب ایده‌آل‌تری به نظر می‌رسد. توجه به نوع برق کارگاه نیز اهمیت بسیاری در انتخاب خاموت زن دارد. کیفیت دستگاه، وزن و حجم خاموت زن متناسب با شرایط کارگاه و هزینه‌های نگهداری نیز از فاکتورهای موثر در انتخاب دستگاه خاموت زن هستند. البته خاموت زن‌های گیربکسی هزینه نگهداری پایین‌تری دارند‌.

قیچی خم و برش میلگرد

قیچی خم و برش میلگرد در واقع یک دستگاه صنعتی است که برای برش میلگرد استفاده می‌شود. دستگاه خاموت زن نیز در واقع نوعی از دستگاه خم و برش میلگرد است که صرفا برای تولید خاموت بهینه شده است. قیچی برش میلگرد نیز در انواع هیدرولیکی و گیربکسی عرضه می‌شود. البته مدل دستی این قسچی تیز وجود دارد که برای کاربری‌های ساده و میلگردهایی با قطر کم استفاده می‌شود.  با توجه به اهمیتی که کیفیت میلگرد در سازه‌های بتنی دارد، نحوه برش میلگرد و در نهایت انتخاب یک قیچی میلگرد بر باکیفیت به شدت حائز اهمیت است. قیچی خم و برش میلگرد باکیفیت مقاومت کششی میلگرد را افزایش می‌دهد. میلگردهای هیدرولیکی و گیربکسی تک فاز و سه فاز سرعت و قدرت بالایی دارند و برای برش میلگردهایی تا قطر هفتاد میلیمتر استفاده می‌شوند. انواع این قیچی در شرکت مدرن سازان موجود است.

https://modernsazan.com/

بست داربست

بست داربست یکی از عناصر ضروری در پروژه‌های ساخت و ساز است که انواع مختلفی دارد و نوع آن متناسب با نوع داربست انتخاب می‌شود. بست داربست ضمن ایجاد دسترسی راحت به هر قسمت از سازه پروژه، به حفظ تعادل داربست  و ایمنی آن کمک می‌کند. این نوع از بست‌ها به پریایی یا جمع آوری آسان داربست نیز کمک می‌کنند. بست داربست در انواع تک پیچ یا قائم، بست گردان، چهارپیچ، دو پیچ، بست چهار پیچ گردان ،بست نگهدارنده تخته و غیره در شرکت مدرن سازان عرضه می‌شود.

جمع بندی

همانطور که می‌دانید حجم عظیمی از پروژه‌های ساخت و ساز با استفاده از مصالح بتنی اجرا می‌شوند و استحکام و مقاومت سازه‌های بتنی نیز توسط میلگردهای فولادی تأمین می‌شود. برای این که بتوان از میلگردهای مختلف در فرآیند قالب بندی بتن استفاده کرد، باید آن‌ها را در شکل‌ها و اندازه‌های مختلف برش داده و خم کرد. دستگاه خاموت زن و دستگاه میلگردبر دقیقا برای این منظور بهینه شده‌اند و انواع مختلف این دستگاه‌ها به خوبی می‌توانند نیاز پروژه‌های کوچک و بزرگ را مرتفع سازند. تمامی این دستگاه‌ها با بهترین کیفیت و نازل@ترین قیمت در شرکت مدرن سازان عرضه می‌شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید