انهدام شبکه بزرگ جاسوسی رژیم صهیونیستی در لبنان

    کد خبر :884485
انهدام شبکه بزرگ جاسوسی رژیم صهیونیستی در لبنان

یک روزنامه لبنانی فاش کرد که نیروهای امنیت داخلی لبنان بیش از ۱۵ شبکه جاسوسی اسرائیلی که در مناطق مختلف لبنان فعالیت داشتند را در یکی از بزرگترین عملیاتهای امنیتی پس از سال ۲۰۰۹ منهدم کردند.

روزنامه الاخبار لبنان گزارش داد: بررسی ها نشان داد که رژیم صهیونیستی توانسته است به تعدادی از عوامل در سازمانها و انجمن های غیردولتی نفوذ کند و آنها برای جمع آوری اطلاعاتی از وضعیت سیاسی و اجتماعی، املاک و منازل در منطقه ضاحیه و جنوب لبنان، اطلاعات در مورد مراکز حزب الله وبرخی مراکز ارتش لبنان و اطلاعاتی در خصوص اعضای حزب الله به کار گیرد. این نفوذ از طریق شبکه های اجتماعی بوده و از سوی کشورهایی در آمریکای لاتین، اروپای شرقی، آفریقا و آسیا تغذیه می شد.

الاخبار اعلام کرد: نیروهای امنیت داخلی لبنان با آغاز بزرگترین عملیات امنیتی علیه جاسوسی رژیم صهیونیستی ظرف چهار هفته توانست ده‌ها مظنون را که به طور مستقیم یا غیرمستقیم، با یا بدون اطلاع قبلی برای رژیم صهیونیستی جاسوسی می کردند، بازداشت کنند. ۱۲ تن از این بازداشت شدگان می دانستند که به نفع رژیم صهیونیستی فعالیت می کنند و باقی آنها معتقد بودند که به نفع نهادها یا سازمان های غیردولتی کار می کنند.

این رسانه لبنانی گزارش داد: شبکه اطلاعات نیروهای امنیت داخلی لبنان بعد از هماهنگی با دادستان عمومی و فرماندهی نیروهای امنیت داخلی، از ۴ هفته پیش عملیات امنیتی را علیه شبکه‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی آغاز کرد. به رغم اینکه افراد بسیاری مظنون به همکاری با رژیم اشغالگر بوده‌اند ولی افسران این شعبه تا حد امکان تلاش کردند که این عملیات را با سرعت بی‌سابقه‌ای تکمیل کنند.

این عملیات بزرگ‌ترین عملیات امنیتی از سال ۲۰۰۹ در انهدام شبکه‌های موساد اسرائیل، محسوب می‌شود. به رغم اینکه شمار افراد مظنون به تعامل با دشمن اسرائیلی زیاد بود؛ اما افسران اداره اطلاعات توانستند تا قدر ممکن عملیات را به صورت مناسبی محرمانه انجام دهند.

در ابتدا اداره اطلاعات به نفوذ دشمن به این اداره و در موقعیت بسیار نزدیک به فرماندهی پی برد. پس از بازجویی فرد مظنون مشخص شد هدف، گردآوری اطلاعات و تعیین هویت افسران این اداره و نقش‌هایی است که آن‌ها ایفا می‌کنند.

مشخص شد فردی به حزب الله نفوذ کرده است. با بازداشت فرد مظنون و بازجویی وی، معلوم شد به واسطه سازمانی به کار گرفته شده است که مدعی خدمت به سازمان ملل و انجام تحقیقات، نظرسنجی و آماریابی بود.

دستگاه امنیت مقاومت با هماهنگی با دستگاه‌های امنیتی سوریه، یک فرد سوری مظنون را در دمشق پایتخت سوریه بازداشت کردند. وی اعتراف کرد که در زمینه رصد مقرهای غیر نظامی، نظامی و تجاری عمل کرده و نقشه‌های جاده‌ها و ساختمان‌های دمشق را فراهم کرده است؛ بی آنکه بداند هدف از گردآوری این اطلاعات چه بوده است.

حوزه دیگری که اداره اطلاعات لبنان به نفوذ دشمن در آن پی برد، اقداماتی در خصوص گروه‌های جنبش حماس در اردوگاه‌های لبنان بود.

در مرحله ششم، شماری از مهندسان ارتباطات بازداشت شدند که از یکی از آن‌ها خواسته شده بود برای تاسیس مراکز ارتباطات در بیروت عمل کند.

به گزارش مهر، الاخبار در ادامه آورده است: دشمن اسرائیلی روش متفاوتی را در مقایسه با گذشته اتخاذ کرده است. بیشتر اقدامات برای جذب نیرو از طریق شبکه‌های اجتماعی صورت گرفته است و انگیزه شماری از افرادی که در این اقدامات دست داشتند، نیاز به پول به سبب وخامت اوضاع اقتصادی بود. افراد بازداشت شده لبنانی، فلسطینی و سوری بودند. لبنانی‌ها هم از طوایف مختلف و از بیشتر مناطق لبنان بودند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید