انصارالله: ادعای سعودی درباره طرح حمله به کشتی تجاری در دریای سرخ کذب است

    کد خبر :571063

در ادامه تلاش‌های فرافکنانه ائتلاف سعودی برای تحریک‌های بیشتر علیه گروه انصارالله یمن، تلویزیون عربستان مدعی شد، نیروی دریایی ائتلاف سعودی – اماراتی تلاش انصارالله برای هدف قرار دادن کشتی تجاری در دریای سرخ را ناکام گذاشته است این در حالی است که این خبر فورا از سوی انصارالله تکذیب شد.

به گزارش بازتاب، به نقل از خبرگزاری رسمی سعودی (واس)، تلویزیون عربستان در گزارشی بی‌اساس مدعی شده است، نیروی دریایی ائتلاف سعودی – اماراتی تلاش انصارالله برای هدف قرار دادن کشتی تجاری در دریای سرخ را ناکام گذاشته است این در حالی است که انصارالله بلافاصله این ادعا را تکذیب کرد.

براساس گزارش تلویزیون عربستان، ترکی المالکی مدعی شد، صبح دوشنبه نیروهای دریایی ائتلاف سعودی – اماراتی توانستند تلاش انصارالله را برای هدف قرار دادن یکی از کشتی‌های تجاری در جنوب دریای سرخ به واسطه قایق بمب گذاری شده از نوع “blue fish” ناکام بگذارند.

این مقام سعودی در اظهاراتی واهی مدعی شد، تهدید ناوگان دریایی و تجارت بین‌المللی از سوی انصارالله “اقدام تروریستی خطرناک” است و نیروهای ائتلاف در خنثی کردن تمام توانمندی‌های انصارالله قاطع هستند.

این در حالی است که یحیی سریع فوراً این خبر را تکذیب کرد و گفت: انصارالله هیچ کشتی تجاری را در دریای سرخ هدف نگرفته و این خبر یک افترای بی‌اساس است.

در ماه ژوئن دو نفتکش با پرچم‌های پاناما و جزایر مارشال در خلیج عمان هدف عملیات خرابکارانه قرار گرفتند. همچنین یک ماه قبل از آن دو نفتکش سعودی و یک نفتکش نروژی و یک کشتی تجاری اماراتی در سواحل امارت الفجیره به دلیل یک اقدام خرابکارانه متضرر خسارت‌هایی شدند در حالی که امارات از متهم کردن طرفی خاص در این باره امتناع می‌کند اما سعودی‌ها اصرار دارند پای انصارالله و ایران را به این حادثه‌ها بکشانند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید