انتقال 152 قطعه تاریخی به موزه نطنز

    کد خبر :162018

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نطنز گفت: 152 قطعه تاریخی روستاهای اریسمان و میلاجرد با سابقه تمدن 6 هزار و 4 هزار ساله به موزه شهرستان منتقل شد.

‌حسین یزدانمهر امروز (پنجشنبه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: 152 قطعه تاریخی از محوطه باستانی روستای اریسمان با تمدن 6 هزار ساله و محوطه باستانی روستای میلاجرد با تمدنی 4 هزار ساله به موزه باستان شناسی نطنز منتقل شد.

وی افزود: پس از ساخت و تکمیل مخزن امن در این موزه تعداد 152 قطعه شیء تاریخی که در استان نگهداری می‌شد، جهت نگهداری و به نمایش درآمدن به موزه باستان شناسی نطنز منتقل شد.

سرپرست میراث فرهنگی نطنز گفت: این اشیا شامل کوزه‌های سفالی، گورخمره‌های تدفین به همراه استخوان‌های انسان مربوط به هزاره سوم و چهارم قبل از میلاد در اریسمان و تعدادی ظروف سفالی و کوزه‌ها و همچنین ابزارهای مفرغی مربوط به هزاره دوم قبل از میلاد متعلق به محوطه باستانی میلاجرد است.

وی تصریح کرد: تعدادی از این ظروف نیاز به مرمت دارند که با هماهنگی های به عمل آمده با گروه حفاظت و مرمت اشیای تاریخی اداره کل میراث فرهنگی استان اقدامات لازم دراین خصوص انجام خواهد شد.

یزدانمهر خاطرنشان کرد: درحال حاضر تعداد 200 قطعه اشیای تاریخی مربوط به محوطه‌های باستانی اریسمان و میلاجرد در ویترین‌های موزه باستان‌شناسی نطنز جهت بازدید گردشگران داخلی و خارجی به نمایش گذاشته شده است.

منبع:ایسنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید