انتقال تسلیحات از ایران به یمن تکذیب شد

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ ۱۷:۵۱
    کد خبر :971906
تسلیحات

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز پنج‌شنبه مدعی شده که نیروهای دریایی فرانسه در ماه ژانویه هزاران تفنگ، مسلسل و موشک ضد زره را در خلیج عمان توقیف کردند. این گزارش مدعیست این محموله از ایران به مقصد به سمت حوثی‌های یمن در حال انتقال بوده است.

به نوشته اکوایران، تصاویری از این تسلیحات توسط فرماندهی مرکزی ارتش ایالات متحده منتشر شده  که در آن ادعا می‌شود مشابه محموله‌های توقیف شده پیشین است.

بر اساس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، انتقال تسلیحات به نیروهای حوثی یمن که در اواخر سال 2014 پایتخت این کشور را تصرف کردند و از مارس 2015 با ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی در حال جنگ است، ممنوع است.

در واکنش به این مسئله، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی، با مردود شمردن انتشار خبر کشف سلاح ارسالی ایرانی به یمن توسط نیروهای ویژه نظامی فرانسه از سوی برخی محافل خبری، این‌گونه اتهامات را با انگیزه های سیاسی و آدرس غلط به افکار عمومی جهان قلمداد کرد.

کنعانی گفت: کشورهایی که به صورت آشکار و در قالب معاملات نظامی از طریق فروش سلاح و کمک های اطلاعاتی به کشورهای متجاوز به یمن و کمک به محاصره ضد انسانی علیه مردم این کشور دخالت و مسئولیت مستقیم دارند، در جایگاهی نیستند که به دیگران اتهام بزنند.

کنعانی افزود، این کشورها بهتر است به جای دادن آدرس غلط و فرار از مسئولیت خود در جنگ تحمیلی علیه مردم بی دفاع و مظلوم یمن، هرچه سریعتر به رویکرد فرصت طلبانه و منفعت جویانه خود در این جنگ ظالمانه پایان دهند.

این ادعا در حالی منتشر شده که ایران با فشار فزاینده غرب بر سر اتهام ارسال ادعایی پهپادهایش برای تسلیح روسیه در طول جنگ با اوکراین و همچنین سرکوب اعتراضات داخلی مواجه است. تنش‌های منطقه‌ای نیز پس از حمله پهپادی -که احتمالا اسرائیل در آن دخیل است-  به یک کارگاه نظامی در اصفهان، افزایش یافته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید