انتقاد وزیر ورزش از نایب رییس ایرانی AFC

  • ورزشی
  • سه شنبه ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ ۰:۰۵
    کد خبر :796858

وزیر ورزش و جوانان اعتقاد دارد مهدی تاج به عنوان نایب رییس ایران کنفدراسیون فوتبال آسیا نفوذ خاصی ندارد.

یکی از دغدغه های اصلی ریاست تازه بر مسند نشسته فدراسیون فوتبال حل موضوع مارک ویلموتس است. سرمربی بلژیکی سابق تیم ملی که ضعیف ترین نتایج ممکن را به دست آورد، از فدراسیون فوتبال شکایت کرده و فدراسیون جهانی فوتبال نیز رای به یک محکومیت عجیب و غریب داده است.

حالا فدراسیون فوتبال باید رقمی در حدود 1.5 میلیون یورو به ویلموتس بپردازدکه این مساله بسیار دردناک است. در این شرایط اما فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش در صدد هستند تا بررسی دقیق پرونده و ارسال لایحه های دفاعی به فیفا این حکم سنگین را بشکنند.

مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان درباره پرونده ویلموتس گفته است: «وقتی این رای ناعادلانه صادر شد بسیاری از وکلای زبردست وقتی این قرارداد را دیدند همگی اذعان داشتند که این یک رای ناعادلانه است.بنده هم احساس کردم که رقم،رقم سنگینی است و گفتم وکیل این پرونده چه کسی بوده است که گفتند شخصی به نام لوودیک که بعدا فهمیدم آدم عجیب و غریبی است.»

وی ادامه داد: «بنده احساس کردم اگر وارد نشوم و از ظرفیت های نهاد ریاست جمهوری و وزارت خارجه بهره نگیرم اتفاق های بدی خواهد افتاد.خوشبختانه آنها هم قبول زحمت کردند و وارد پرونده شدند.سرکار خانم جنیدی،آقای علومی،دکتر بهاروند،وثوق احمدی،یک وکیل خارجی همگی مشورت های لازم را به تیم حقوقی می دادند.تیم حقوقی ما لایحه لازم را تنظیم و ارسال کردند که باعث شدند کار خوب پیش برود.آنها خیی متعهدانه کار کردند و تیم قوی ای هم بودند.سپس یک تیم سه نفره باید انتخاب می شد یک نفر از ما،یک داور از طرف دادگاه عالی ورزش و یک داور از طرف آقای ویلموتس.در نهایت لایحه ارسال شد و خبری که در حال حاضر وجود دارد این است که آنها هم دفاعیه خودشان را فرستاده اند و از ما سوال کردند که آیا می خواهید جلسه ای حضوری داشته باشید که ما موافقت کردیم. »

سلطانی فر در پاسخ به این پرسش که چقدر خوشبین است که حکم صادر شده بشکند، تاکید کرد: «من این حرف را نمی زنم اما آنهایی که دفاع از این پرونده را قبول کرده اند ابتدا به این ماجرا خوشبین نبودند اما وقتی شرح رای پرونده را بررسی کردند خیلی امیدوار شدند و بعد از آن قبول کردند که دفاعیه را انجام بدهند.آنها امیدوارند که این رای ناعادلانه شکسته شود و بتوانیم این گره بزرگ را باز کنیم.»

منبع: ورزش سه

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید