انتقاد شدید ترامپ از نانسی پلوسی

    کد خبر :664994

رئیس جمهور آمریکا به شدت از رئیس مجلس نمایندگان این کشور به خاطر تاخیر در ارسال مفاد استیضاحش برای مجلس سنا انتقاد کرده است.

 

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز شنبه از نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان به خاطر عدم ارسال مفاد استیضاحش برای مجلس سنا انتقاد کرد.

 

ترامپ چند روز پس از استیضاح توسط مجلس نمایندگان آمریکا، گفت: این مساله بسیار ناعادلانه و غیرمنصفانه است. پلوسی این راهبرد را اتخاذ کرده است چرا که هیچ پرونده‌ای ندارد. آنها در حال نقض قانون اساسی هستند.

 

مجلس نمایندگان آمریکا 18 دسامبر به استیضاح ترامپ رای مثبت داد و مسیر لازم را برای استیضاح وی در مجلس سنا هموار کرده است. خیلی بعید به نظر می رسد که با توجه به آنکه کنترل مجلس سنا در اختیار جمهوریخواهان است، ترامپ از قدرت برکنار شود. برای محاکمه ترامپ در خصوص اتهامات وارد شده، نیاز به دو سوم رای سناتورهای آمریکایی است.

 

دموکراتها و جمهوریخواهان اختلاف نظر زیادی بر سر نحوه محاکمه و استیضاح ترامپ دارند. پلوسی و سایر دموکراتها خواستار احضار دستیاران و مشاوران ارشد ترامپ به عنوان شهود پرونده هستند و می خواهند از این مساله مطمئن شوند که محاکمه ترامپ بر اساس مفادی که قبلا آماده کرده اند، انجام خواهد شد.

 

به گزارش تسنیم ،پلوسی هنوز بسته استیضاح ترامپ را برای سنا ارسال نکرده است و قصد دارد با این کار فشارها بر جمهوریخواهان را افزایش دهد.

 

نخستین اتهام ترامپ سوء استفاده از قدرت در تعلیق کمک 400 میلیون دلاری نظامی به اوکراین بوده است. ترامپ به رئیس جمهور اوکراین فشار آورده است تا درباره فساد مالی جو بایدن معاون رئیس جمهور سابق آمریکا و پسرش تحقیق کند. دومین اتهام مطرح شده علیه ترامپ ، جلوگیری و سنگ اندازی از تحقیقات کنگره درباره پرونده رسوایی اوکراین است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید