امشب اوج بارش شهابی امسال

    کد خبر :1041092
امشب اوج بارش شهابی امسال

بارش شهابی Geminid در سال 2023 امشب به اوج خود می رسد. حتما اینکه چگونه می‌توانید آن را ببینید شما را شگفت زده می‌کند.

به نظر می‌رسد بارش شهابی Geminid در سال 2023، از زیباترین آتش‌بازی‌های آسمان باشد، به لطف ماه نو و شرایط آب و هوایی مساعد برای دیدن اوج این بارش شهابی سالانه به نظر می‌رسد. بر اساس گزارش SpaceWeather.com، تماشاگران آسمان در مناطقی با آسمان تاریک می‌توانند در هر ساعت 100 شهاب را ببینند.

اگر قادر به تحمل سرما نیستید یا آسمان صاف ندارید، همچنان می‌توانید امشب به لطف پخش زنده آنلاین رایگان که توسط شبکه تلسکوپ Slooh و پروژه تلسکوپ مجازی در رم، ایتالیا برگزار می‌شود، باران شهابی Geminid را ببینید. شبکه تلسکوپ روباتیک Slooh میزبان پخش زنده رایگان بارش شهابی Geminid است که از ساعت 5:30 بعد از ظهر آغاز می‌شود.

Slooh شبکه‌ای از تلسکوپ‌ها را در شیلی و جزایر قناری اداره می‌کند. این سازمان پخش زنده‌های مانند این رویداد را میزبانی می‌کند همچنین به کاربران اجازه دسترسی به تلسکوپ میدهد. پروژه تلسکوپ مجازی توسط اخترشناس Gianluca Masi اداره می‌شود. او امشب 23 آذر میزبان پخش زنده بارش شهابی Geminid از ساعت 18 خواهد بود. EST (2300 GMT).

طبق گفته این اخترشناس امسال، ماه جدید خواهد بود، بنابراین در آسمان قابل مشاهده نیست و بهترین و تاریک‌ترین شرایط را برای تجربه‌ای به یاد ماندنی ارائه می‌دهد. ما می توانیم حدود 100 شهاب در ساعت را انتظار داشته باشیم. این پروژه میزبان دومین پخش زنده بارش شهابی در روز پنجشنبه در همان زمان خواهد بود.

بارش شهابی Geminid نام خود را از صورت فلکی جمینی گرفته است، منطقه‌ای در آسمان که به نظر می‌رسد شهاب‌ها از آن سرچشمه می‌گیرند. جمینی‌ها از این جهت قابل توجه هستند که بر خلاف دیگر بارش‌های شهابی، آنها نه توسط بقایای یک دنباله‌دار، بلکه توسط بقایای 3200 Phaethon، یک سیارک آپولو که از زمین عبور می‌کند با مداری که آن را از هر سیارک دیگری به خورشید نزدیک می‌کند، ایجاد شده‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید