بازتاب ایران

المانیتور: نامزدهای محافظه کار به نفع رئیسی کنار می روند/ ژاپن تودی: نتانیاهو رفت، تندروی هایش باقی می ماند/ اویل پرایس: عمان برای دستور کار انرژی ایران و چین حیاتی است/ اوراسیاریویو: واکسن فایزر در تهران به فروش می رسد

    کد خبر :819445

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل پایگاه خبری المانیتور، روزنامه ژاپن تودی، نشریه اویل پرایس و اندیشکده اوراسیاریویو با تأکید بر موضوعاتی چون نامزدهای محافظه کار به نفع رئیسی کنار می روند، نتانیاهو رفت، تندروی هایش باقی می ماند، عمان برای دستور کار انرژی ایران و چین حیاتی است، واکسن فایزر در تهران به فروش می رسد، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

المانیتور: نامزدهای محافظه کار به نفع رئیسی کنار می روند

انتخابات ریاست جمهوری ایران و اخبار مربوط به آن در رسانه های بین المللی پیگیری می شود، مهم ترین خبری که مورد توجه قرار گرفته است بحث کناره گیری برخی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری است.

پایگاه خبری المانیتور در این باره نوشت: نامزدهای محافظه کار ایران برای حمایت از رئیسی کنار می روند.

ادامه می دهد: دو نامزد محافظه کار برای حمایت از ابراهیم رئیسی کنار رفتند، رهبر معظم انقلاب هم در آخرین سخنرانی خود پیش از انتخابات ریاست جمهوری ایران از ایرانیان خواست که رای بدهند.

افزوده است: نظرسنجی ها نشان می دهد انتخابات امسال احتمالاً کمترین میزان مشارکت را رای دهندگان را در تاریخ اخیر خواهد داشت.

همچنین بر فرمایشات رهبری مبنی بر رای دادن و پشت نکردن به صندوق رای تاکید کرده است و به این نکته اشاره کرده است که مشکلات اقتصادی وجود دارد و با رای ندادن حل نمی شود.

انتخابات ریاست جمهوری

در پایان این پایگاه خبری به نحوه کناره گیری نامزدهای پرداخته است و کناره گیری آقایان زاکانی و جلیلی را به نفع آقای رئیسی دانسته و کناره گیری آقای مهرعلیزاده را به نفع آقای همتی دانسته است و تاکید می کند که آقای مهرعلیزاده در این باره چیزی نگفته است.

ژاپن تودی: نتانیاهو رفت، تندروی هایش باقی می ماند

نتانیاهو به عنوان یک چهره تندور در عرصه سیاست خارجی اسرائیل شناخته می شد، او پس از دوازده سال از قدرت در اسرائیل کنار گذاشته شد، اما این سوال باقی است که سرنوشت سیاست خارجی اسرائیل پس از او چه می شود.

روزنامه ژاپن تودی در این باره نوشته است: نتانیاهو برکنار شد اما تندروی های سیاست خارجی او همچنان باقی است.

ادامه می دهد: پس از دو سال انتخابات مکرر و بی نتیجه اسرائیل، ظهور دولت ائلافی جدید به دوره طولانی نخست وزیری بنیامین نتانیاهو پایان داده است. با این حال او میراث سیاست های شاهانه ای را باقی می گذارد که احتمالاً دست نخورده باقی خواهد ماند.

افزوده است: نتانیاهو با سه موضوع، مانع ظهور یک کشور فلسطینی، تقویت قدرت نظامی اسرائیل و مخالفت با قدرت ایران در خاورمیانه در سطح بین المللی شناخته می شود.

نتانیاهو

در پایان این روزنامه آورده است درست است در نگاه اول نتانیاهو در مواردی موفق دیده می شود اما راه حل های نظامی او برای اسرائیل زیان فراوانی را به همراه داشته است.

اویل پرایس: عمان برای دستور کار انرژی ایران و چین حیاتی است

بحث همکاری های ایران و چین در حوزه های مختلف در رسانه های بین المللی بازتاب فراوانی داشته است، در این میان برخی رسانه ها به نقش بازیگران دیگر در این همکاری پرداخته اند.

از جمله این رسانه ها می توان به نشریه اویل پرایس اشاره کرد که در این باره نوشت: عمان برای دستور کار انرژی ایران و چین حیاتی است.

در ادامه مطلب این نشریه به وضعیت امکان و دلایل این کشور برای همکاری با محور ایران و چین پرداخته است، مدعی است عمان برای جبران مشکلات اقتصادی خود نیازمند همکاری با ایران محور است زیرا از نظر منابع دارای محدودیت است.

همچنین افزوده است: وزیر نفت و گاز عمان اعلام کرده است با برطرف شدن تحریم های نفتی ایران سلطان خواهان احیای خط لوله انتقال گاز از ایران به عمان است و تمایل دارد این خط لوله را به یمن ادامه دهد.

همکاری ایران و چین

در پایان این نشریه معتقد است چین سال ها حضور خود در عمان را به عنوان یکی از حلقه های ابتکار کمربند و راه تقویت کرده است، برقراری ارتباط این کشور با ایران از طریق خط لوله انتقال گاز از جاسک به عمان می تواند شروع این اتصال حیاتی برای همکاری ایران و چین باشد.

اوراسیاریویو: واکسن فایزر در تهران به فروش می رسد

اخبار منتشر شده از طریق رسانه های داخلی و خارجی حاکی از فروش واکسن فایزر در تهران است، برخی رسانه ها به جزئیات این مسئله پرداخته اند.

اندیشکده اوراسیاریویو در باره این مسئله نوشت: واکسن فایزر در تهران با قیمت 25 تا 60 میلیون تومان به فروش می رسد.

ادامه می دهد: این واکسن ها در پایتخت ایران تزریق می شود و در مکان هایی با سیستم های برودتی پیشرفته نگهداری می شوند و اختلاف مبالغ به واسطه مکان خرید و فروش است.

افزوده است: دلیل رونق گرفتن این بازار در ایران متوقف شدن واکسیناسیون رسمی به علت کمبود واکسن برای تزریق دوز دوم واکسن است.

واکسن فایزر

در پایان این اندیشکده به محدودیت واردات واکسن فایزر و جایگزینی آن به واکسن های روسی و چینی اشاره کرده است و همچنین افزوده است که واکسن ایرانی کرونا نیز مجوز دریافت کرده است.

 

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید