بازتاب ایران؛

المانیتور: مذاکرات هسته ای به رهبری اروپا یک گام مثبت است/ نشنال اینترست: ایران می تواند به جنگنده های امریکایی آسیب برساند/ اورشلیم پست: آمریکا باید هرچه سریعتر به برجام بپیوندد/ اوراسیا ریویو: توافق ایران و چین با اعتراض روبرو شد

    کد خبر :797618

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل پایگاه خبری المانیتور، نشریه نشنال اینترست، روزنامه اورشلیم پست و اندیشکده اوراسیاریویو با تأکید بر موضوعاتی چون مذاکرات هسته ای به رهبری اروپا یک گام مثبت است، ایران می تواند به جنگنده های امریکایی آسیب برساند، آمریکا باید هرچه سریعتر به برجام بپیوندد، توافق ایران و چین با اعتراض روبرو شد، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

المانیتور: مذاکرات هسته ای به رهبری اروپا یک گام مثبت است

قرار است روز جمعه سیزدهم فرودین نمایندگان چین، روسیه، فرانسه، آلمان و انگلیس با ایران دیدار داشته باشند و درباره بازگشت احتمالی ایالات متحده به برجام گفتگو کنند.

پایگاه خبری المانیتور در این باره نوشت: ایران و طرف های باقیمانده در برجام روز جمعه درحالی با یکدیگر دیدار می کنند که ایالات متحده نیز به این گفتگو خوش بین است و از آن استقبال کرده است.

در این مطلب به نقل از رویترز آمده است: انگلیس، فرانسه و آلمان روز دوشنبه با ایران گفتگو داشته اند.

مذاکرات هسته ای به رهبری اروپا

در پایان افزوده است: روحانی میانه رو است و برجام را میراث خود می داند، اما جایگزین روحانی که در انتخابات چند ماه آینده تعیین خواهد شد به احتمال زیاد شخصی تندرو خواهد بود که تمایل چندانی به همکاری با آمریکا ندارد.

نشنال اینترست: ایران می تواند به جنگنده های امریکایی آسیب برساند

توان واقعی پدافند هوایی ایران از یک طرف و توانایی واقعی جنگنده های رادارگریز ایالات متحده در طرف دیگر دو سوال بی پاسخ است که در میان ادعاهای دو طرف از توانایی های خود پنهان است.

نشریه نشنال اینترست در مطلبی این موضوع را بررسی کرده است و نوشت: دفاع ضدهوایی ایران جای شوخی ندارد.

این نشریه ادامه می دهد: نخبگان نظامی ایران با چالشی غیرقابل پیش بینی روبرو هستند، این چالش آماده سازی پدافند در برابر حملات هوایی از سوی مهیب ترین نیروهای هوایی کره زمین است.

توانایی پدافند و موشک های ایران

این رسانه این طور نتیجه می گیرد که اگرچه ایران از نظر توان هوایی با قدیمی بودن تجهیزات و عدم همکاری غرب با ایران برای نوسازی ناوگان روبرو بوده است اما توانایی بالایی در ساخت انواع موشک های زمین به هوا دارد.

اورشلیم پست: آمریکا باید هرچه سریعتر به برجام بپیوندد

بازگشت آمریکا به برجام و اظهارنظرهای مخالف و موافق با آن در محافل آمریکایی و به تبع آن در سطح رسانه های بین المللی همچنان در جریان است.

روزنامه اورشلیم پست در این باره نوشت: هنگام روی کار آمدن ترامپ ایران 102 کیلوگرم اورانیوم غنی شده داشت و اکنون 2.5 تن اورانیوم غنی شده در اختیار دارد.

به نقل از دو سناتور دموکرات آمریکایی آمده است: روابط ایران و آمریکا  و بازگشت به برجام به بن بست رسیده است و از دولت بایدن خواسته اند همچنان به برداشتن گام اول برای بازگشت به برجام فکر کند و تمایل خود را از دست ندهد.

آمریکا و برجام

در پایان آمده است: سیاست فشار حداکثری یک شکست 100% بود و اکنون کار درست برای ایالات متحده بازگشت به برجام است.

اوراسیا ریویو: توافق ایران و چین با اعتراض روبرو شد

قرارداد 25 ساله ایران و چین یکی از خبرهای روز است که از طرف رسانه زیادی در داخل و خارج از ایران پایش می شود. اتفاقات و حواشی این قرارداد در روزهای اخیر بسیار خبرساز بوده است.

اندیشکده اوراسیاریویو در مطلبی درهمین باره نوشت: معترضان به توافق 25 ساله ایران و چین در خیابان های تهران، کرج و اصفهان به خیابان آمدند، معترضان معتقد هستند که حکومت، کشورشان را به چین واگذار کرده است.

این رسانه در ادامه درباره جزئیات توافق ادعاهایی را مطرح کرده است و افزوده: چین 280 میلیارد دلار در صنعت نفت و گاز ایران و 120 میلیارد دلار در صنایع حمل و نقل سرمایه گذاری خواهد کرد در مقابل پروژه های چینی در اولویت قرار می گیرد و 5000 سرباز چینی برای نظارت بر امنیت پروژه ها در ایران مستقر می شوند.

توافق 25 ساله ایران و چین

در پایان این اندیشکده این طور نتیجه می گیرد که این توافق می تواند اقتصاد ورشکسته ایران را ترمیم کند تا در مقابل مخالفان داخلی و تحریم های ایالات متحده ایستادگی کند.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید