بازتاب ایران

المانیتور: تقابل ایران و آمریکا برای روسیه چالش آفرین است/ اسپوتنیک: ایران برای آزار آمریکا ناوهایش را ارسال کرد/ تایمز افغانستان: عبدالله پس از سفر به تهران با تیم صلح دیدار می کرد/ ژاپن تودی: وزیرامورخارجه ژاپن به ایران سفر می کند

    کد خبر :826930

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل پایگاه خبری المانیتور، خبرگزاری اسپوتنیک، روزنامه تایمز افغانستان و روزنامه ژاپن تودی با تأکید بر موضوعاتی چون تقابل ایران و آمریکا برای روسیه چالش آفرین است، ایران برای آزار آمریکا ناوهایش را ارسال کرد، عبدالله پس از سفر به تهران با تیم صلح دیدار می کرد، وزیرامورخارجه ژاپن به ایران سفر می کند، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

المانیتور: تقابل ایران و آمریکا برای روسیه چالش آفرین است

چندی است نیروهای آمریکایی و گروه های مقاومت در سوریه و عراق با یکدیگر تنش هایی را داشته اند، این حملات گاه و بی گاه فضای منطقه را تنش آلود کرده است.

پایگاه خبری المانیتور در این باره نوشت: تقابل بین گروه های آمریکایی، طرفدار ایران در سوریه و عراق چالش هایی را برای روسیه به وجود می آورد.

ادامه می دهد: در حالی که مسکو هنوز منابعی برای از بین بردن نفوذ ایران در سوریه ندارد، منافع آن ایجاب می کند که حداقل از گسترش فعالیت های ساختاری شبه نظامیان طرفدار ایران جلوگیری کند.

افزوده است: این درگیری و تنش ها را دولت ایالات متحده به حمله به گروه های مقاومت در خاک سوریه و عراق آغاز کرد.

سوریه

در پایان این پایگاه خبری این طور نتیجه گرفته است که روسیه برای جلوگیری از آسیب نیروهای طرفدار خود مجبور می شود مناطق حضور نیروهای طرفدار ایران از مناطق حضور سایر نیروها جدا کند تا ایالات متحده در حملات احتمالی با دقت بیشتری عمل کند.

اسپوتنیک: ایران برای آزار آمریکا ناوهایش را ارسال کرد

حضور دو کشتی نظامی ایران در اقیانوس اطلس و نیمکره غربی برای چند هفته خبرساز شد و واکنش های زیادی از طرف مقامات سیاسی و نظامی ایالات متحده داشت.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره نوشت: فرمانده نیروی دریایی ایران پذیرفت که ایران کشتی های جنگی را برای آزار ایالات متحده ارسال کرده است.

ادامه می دهد: امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش افشا کرد که نیروی دریایی ایران قرار است چندین ناو جنگی جدید از جمله یک هاورکرافت پرتاب موشک ساخت داخل را تحویل دهد.

افزوده است: ایران در بهار امسال دو کشتی جنگی خود را برای اولین بار به اقیانوس اطلس فرستاده است، در حالی که هیچ اطلاعی از محموله آن ها و مقصد سفرشان اعلام شود.

نیروی دریایی

در پایان این خبرگزاری به نقل از فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران آورده است، حضور اسرائیل در نزدیکی ایران یک رویا است.

تایمز افغانستان: عبدالله پس از سفر به تهران با تیم صلح دیدار می کرد

در هفته جاری هیئت هایی از سوی دولت افغانستان و طالبان به تهران سفر کرده اند و با میزبانی جمهوری اسلامی ایران به گفتگو نشسته اند.

روزنامه تایمز افغانستان در این باره نوشت: عبدالله پس از دیدار از تهران با تیم صلح افغانستان دیدار می کرد.

ادامه می دهد: عبدلله عبدلله، رئیس شورای عالی آشتی ملی جلسه ای را با اعضای تیم مذاکره کننده افغانستان برگزار کرد که پس از پایان یک نشست دو روزه با همکاری دولت ایران در تهران برگزار شد.

افزود: وزارت امورخارجه ایران میزبان اجلاس سران بین طالبان و هیئت افغان به رهبری یونس قانونی معاون سابق رئیس جمهور بود.

افغانستان

در پایان این روزنامه به نقش ایالات متحده در وضعیت امروز افغانستان اشاره کرده است، مدعی است ایالات متحده درحالی می خواهد افغانستان را ترک کند که مسئولیت های خود را نمی پذیرد.

ژاپن تودی: وزیرامورخارجه ژاپن به ایران سفر می کند

اخبار مربوط به سفر احتمالی وزیر امور خارجه ژاپن درحالی منتشر شده است که گمانه زنی ها برای دلایل این سفر را می توان ایجاد ارتباط با دولت جدید ایران و استفاده از فضای احتمالی پساتحریم، دانست.

روزنامه ژاپن تودی در این باره نوشت: وزیرامورخارجه ژاپن در ماه اوت به ایران سفر می کند.

ادامه می دهد: ارتباط با دولت جدید در ایران یکی از دلایل اصلی سفر این دیپلمات ژاپنی به ایران خواهد بود.

افزوده است: رئیس جمهور منتخب ایران یک روحانی محافظه کار است که با ایالات متحده مخالف است، دولت ژاپن قصد دارد روابط دستانه سنتی خود با ایران را تقویت کند و درباره موضوع هسته ای با دولت ایران صحبت کند.

ژاپن

در پایان این روزنامه آورده است این سفر بخشی از سفر 10 روزه این مقام ژاپنی به خاورمیانه است که در آن درباره کرونا و شیوه های مقابله با ایران بحران گفتگوهایی شکل خواهد گرفت.

 

 

2
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. با مرام گفت:

    اقا دمتون گرم
    من هر روز یه نگاهی به این بخش می کنم
    اخبار مهم در باره ایران در رسانه های جهان

  2. سلطان گفت:

    اینا که همه استدلالات روزنامه های خارجی بود
    استدلال خودتون پس کجاست؟

دیدگاهتان را بنویسید