بازتاب ایران

الشرق الاوسط: رهبر ایران آقای رئیسی را رئیس جمهور اعلام کرد/ اویل پرایس: ایران از عراق برای دسترسی به لبنان استفاده می کند/ رویترز: انگلیس ایران را به عنوان عامل حمله مرگبار به نفتکش معرفی کرد

    کد خبر :833248

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل روزنامه الشرق الاوسط، نشریه اویل پرایس و خبرگزاری رویترز با تأکید بر موضوعاتی چون رهبر ایران آقای رئیسی را رئیس جمهور اعلام کرد، ایران از عراق برای دسترسی به لبنان استفاده می کند، انگلیس ایران را به عنوان عامل حمله مرگبار به نفتکش معرفی کرد، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

الشرق الاوسط: رهبر ایران آقای رئیسی را رئیس جمهور اعلام کرد

مراسم تنفیذ ریاست جمهوری آقای رئیسی توسط رهبری در رسانه های بین المللی نیز بازتاب داشته است.

روزنامه الشرق الاوسط در این باره نوشت: رهبر ایران از عنوان ریاست جمهوری آقای رئیسی حمایت کرد

ادامه می دهد: رهبر معظم ایران روز سه شنبه، از ریاست جمهوری ابراهیم رئیسی حمایت کرد، ریاست جمهوری آقای رئیسی در مقطعی حساس برای ایران و خاورمیانه اتفاق افتاده است.

همچنین به تحریم های آمریکا و فشارهای اقتصادی جاری اشاره کرده است و از احتمال احیای برجام سخن گفته است.

تنفیذ

در پایان این روزنامه آورده است که آقای رئیسی رفع تحریم های اقتصادی فلج کننده را به عنوان برنامه خود اعلام کرده است.

اویل پرایس: ایران از عراق برای دسترسی به لبنان استفاده می کند

همکاری های ایران و عراق و همچنین ارتباطات این دو کشور با سایر کشورهای محور مقاومت در تحلیل ها و خبرهای رسانه های بین المللی دیده می شود.

از جمله نشریه اویل پرایس که در این باره نوشت: ایران از عراق برای پیوند با لبنان استفاده می کند

ادامه می دهد: ایران از نفوذ خود برای ایجاد یک شبکه پیوسته بین شیعیان در خاورمیانه بهره می برد، همچنین همکاری هایی با چین و روسیه دارد.

افزود است: ایران تلاش دارد یک شبکه برق در خاورمیانه ایجاد کند به مرکزیت تهران و الگویی مشابه روسیه به علت صادرات گاز به اروپا را در خاورمیانه داشته باشد.

همکاری ایران و عراق

در پایان این نشریه مدعی شده است مازوت به عنوان یک سوخت ارزان در اختیار لبنان قرار می گیرد تا نیروگاه های برق خود را تغذیه کند و این مازوت از طریق عراق تامین می شود، این نشریه مدعی است عراق مازوت ندارد و این کالا توسط ایران تامین می شود.

رویترز: انگلیس ایران را به عنوان عامل حمله مرگبار به نفتکش معرفی کرد

حمله به نفتکش اسرائیلی در دریای عمان که باعث کشته شدن دو سرنشین آن شد، اکنون به عنوان یک مسئله بین المللی در حال بررسی است و انگشت اتهام توسط اسرائیل و انگلیس با همکاری آمریکا به سمت ایران است.

خبرگزاری رویترز در این باره نوشت: انگلیس، ایران را به عنوان حمله مرگبار به سازمان ملل معرفی کرد.

ادامه می دهد: انگلیس، لیبریا و رومانی روز سه شنبه در شورای امنیت سازمان ملل متحد گفتند که به احتمال زیاد ایران با یک یا چند هواپیمای بدون سرنشین برای انجام حمله به نفتکش در سواحل عمان اقدام کرده است.

افزوده است: تهران هر گونه دخالت خود در حمله روز پنج شنبه به نفتکش در دریای عمان را رد کرده است.

نفتکش اسرائیل

در پایان این خبرگزاری اشاره کرده است که دیپلمات ها احتمال می دهند که در روزهای آینده انگلیس این موضوع را در جلسه غیرعلنی شورای امنیت مطرح کند.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید