الزام ثبت املاک تحت تملک سرپرستان خانوار از ۱۹ فروردین

    کد خبر :794873

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، از الزام ثبت املاک تحت تملک سرپرستان خانوار در سامانه ملی املاک و اسکان، از ۱۹ فروردین خبر داد.

به گزارش روز جمعه ایرنا از وزارت راه و شهرسازی، «محمود محمودزاده» گفت: در راستای اجرای «ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم» مصوب ۵ آذر ۹۹ مجلس شورای اسلامی ضرورت دارد تمامی مالکان و سرپرستان خانوار، املاک تحت تملک و محل اقامت خانوار خود را از ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ با مراجعه به سامانه ملی املاک و اسکان کشور به نشانی http://amlak.mrud.ir ثبت کنند.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه افزود: مهلت قانونی تعین شده برای انجام خوداظهاری از زمان شروع، ۲ ماه است.

در ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم آمده است: واحدهای مسکونی واقع در شهرهای با جمعیت بیش از یکصد هزار نفر که به استناد سامانه ملی املاک و اسکان کشور (موضوع تبصره۷ ماده ۱۶۹مکرر این قانون) به‌عنوان «واحد خالی» شناسایی می‌شوند، از سال دوم به بعد مشمول مالیات معادل مالیات بر اجاره به شرح زیر خواهند شد.

سال دوم، معادل یک دوم مالیات متعلقه؛ سال سوم، معادل مالیات متعلقه و سال چهارم به بعد، معادل یک و نیم (۱.۵) برابر مالیات متعلقه خواهد بود.

به موجب بند ۱۲ ماده واحده قانون اصلاح قانون مالیات ­های مستقیم مصوب ۳۱ تیرماه سال ۱۳۹۴، ماده( ۵۴ مکرر) به قانون الحاق شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید