بازتاب ایران

الجزیره: نامزدهای ریاست جمهوری در آخرین قدم ها هستند/ اسپوتنیک: آمریکا با ایران مقابله کند/ دِ هیل: آلمان خواستار اقدام سریع است/ اوراسیاریویو: نامزدهای ریاست جمهوری در آخرین مناظره شرکت کردند

    کد خبر :818456

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل شبکه خبری الجزیره، خبرگزاری اسپوتنیک، روزنامه دِ هیل و اندیشکده اوراسیاریویو و با تأکید بر موضوعاتی چون نامزدهای ریاست جمهوری در آخرین قدم ها هستند، آمریکا با ایران مقابله کند، آلمان خواستار اقدام سریع است، نامزدهای ریاست جمهوری در آخرین مناظره شرکت کردند، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

الجزیره: نامزدهای ریاست جمهوری در آخرین قدم ها هستند

انتخابات ریاست جمهوری ایران و روند برگزاری در کانون توجه رسانه های زیادی قرار دارد هر کدام از این رسانه ها از زاویه ای خاص به آن نگاه کرده اند.

از جمله شبکه خبری الجزیره که درباره انتخابات ریاست جمهوری ایران نوشت: نامزدهای ریاست جمهوری ایران در بحث های نهایی تمام قدم های را برداشتند.

ادامه می دهد: نامزدها زمان خود را بیشتر به بحث درباره توافق هسته ای اختصاص دادند، در سومین و آخرین مناظره تلویزیونی، صحبت ها صریح تر بود.

افزوده است که اکثر کاندیداها اعتقاد دارند مدیریت نادرست کشور را به بیراهه برده است، همچنین درباره ترکیب نامزدها مدعی است در این انتخابات پنج نفر محافظه کار، یک نفر معتدل و یک نفر اصلاح طلب حضور دارند.

انتخابات

در پایان این کانال خبری آورده است: مخالفت و موافقت با برجام محور اصلی گفتگو قرار گرفت از یک طرف عملکرد دولت حاضر و برجام نقد شد و در طرف دیگر ادعا شد که برخی از نامزدها و دوستان آن ها از تحریم منافع دارند و خواهان وجود تحریم هستند.

اسپوتنیک: آمریکا با ایران مقابله کند

حضور دو کشتی جنگی ایران در اقیانوس اطلس حساسیت های زیادی را در ایالات متحده برانگیخته است، برخی معتقد هستند باید دولت بایدن با ایران به دلیل حضور این کشتی ها مقابله کند.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره نوشت: سناتورهای جمهوری خواه تاکید دارند که دولت بایدن باید با ایران مقابله کند.

ادامه می دهد: به گفته یک سناتور جمهوری خواه ایران فقط چند روز با تحویل موشک به ونزوئلا فاصله دارد و بنابراین رئیس جمهور ایالات متحده باید با ایران مقابله کند.

افزوده است: ارتش ایران تایید کرده است که کشتی های جنگی از اقیانوس عبور کرده اند اما در مورد هدف سفر توضیح بیشتری نداده است، رسانه های مدعی هستند این کشتی ها حامل سوخت و سلاح هستند.

آمریکا

در پایان این خبرگزاری اشاره کرده است که تحریم های ایالات متحده که هم علیه ایران و هم علیه ونزوئلا وجود دارد باعث شده است این دو کشور به یکدیگر نزدیک شوند.

دِ هیل: آلمان خواستار اقدام سریع است

نظرات درباره مذاکرات هسته ای جاری متفاوت است، برخی توافق را نزدیک و برخی دور می دانند، گمانه زنی بر اساس صحبت های دیپلمات های حاضر در مذاکرات داغ است.

روزنامه دِ هیل در این باره نوشت: آلمان مدعی است ایران خواهان مذاکره و اقدام سریع است.

در ادامه مطلب آمده است: آلمان روز دوشنبه از طرف های درگیر برای احیاء برجام خواسته است که سریعاً حرکت کنند.

همچنین افزوده است: وزیرامور خارجه آلمان در مصاحبه با رویترز گفته است که بازی با زمان به نفع هیچ کس نیست.

هسته ای

در پایان این روزنامه با اشاره به نظرات دیپلمات های مختلف حاضر در مذاکرات آورده است که یکی از اختلاف های اساسی باقیمانده نحوه اجرای توافق پس از نهایی شدن است.

اوراسیاریویو: نامزدهای ریاست جمهوری در آخرین مناظره شرکت کردند

برخی رسانه ها به گزارش لحظه به لحظه مناظره تلویزیونی نامزدهای ریاست جمهوری ایران پرداخته اند و روند اجرای مناظره را به همراه نکات کلیدی گزارش کرده اند.

از جمله این رسانه ها می توان اندیشکده اوراسیاریویو را نام برد که در این باره نوشت: نامزدهای ریاست جمهوری در مناظره تلویزیونی نهایی شرکت کردند.

ادامه می دهد: سومین و آخرین مناظره تلویزیونی مربوط به هفت نامزد که برای تصدی پست ریاست جمهوری رقابت می کنند روز شنبه برگزار شد.

افزوده است که در این مناظره هر یک از نامزدها از زمان مساوی نسبت به سایر رقیب های خود بهره مند بود و باید بر تجربیات خود تکیه کند تا بتواند بیشترین شناخت از برنامه های خود را به مردم بدهد.

مناظره

در پایان این اندیشکده روند مناظره را تجت تاثیر سخنان رهبری دانسته و می گوید: فرمایشات ایشان درباره رعایت اخلاق، انصاف و پرهیز از توهین به دیگر نامزدها توسط نامزدها رعایت شد.

 

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید