بازتاب ایران

الجزیره: آمریکا و انگلیس گفتگوها را گروگان گرفته اند/ اوراسیاریویو: شبه نظامیان عراقی علیه ترکیه عمل کردند/ آروتزشوا: ایالات متحده اظهارات تند ایران را رد کرد/ اورشلیم پُست: جمهوری خواهان به دنبال تحریم ایران هستند

    کد خبر :828597

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل شبکه خبری الجزیره، اندیشکده اوراسیاریویو، کانال خبری آروتزشوا و اورشلیم پُست با تأکید بر موضوعاتی چون آمریکا و انگلیس گفتگوها را گروگان گرفته اند، شبه نظامیان عراقی علیه ترکیه عمل کردند، ایالات متحده اظهارات تند ایران را رد کرد، جمهوری خواهان به دنبال تحریم ایران هستند، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

الجزیره: آمریکا و انگلیس گفتگوها را گروگان گرفته اند

سید عباس عراقچی درباره مذاکرات جاری میان ایران و قدرت های جهانی گفته است که ایالات متحده و انگلیس مذاکرات تبادل زندانیان را به تعویق می اندازند.

شبکه خبری الجزیره در این باره نوشت: ایران ایالات متحده و انگلیس را به گروگانگیری گفتگوهای تبادل زندانیان متهم کرد.

تهران می گوید که می خواهد با تبادل زندانی ها موافقت کند اما ایالات متحده و انگلیس آن را به گفتگو درباره برنامه هسته ای ایران پیوند می دهند.

ادامه می دهد: پس از آن که تهران مذاکرات هسته ای را تا زمان روی کار آمدن دولت جدید در ایران به تعویق انداخت، ایالات متحده و انگلیس هم تبادل زندانیان را به مذاکرات هسته ای پیوند زده اند.

افزوده است: دولت انگلیس در این باره هیچ اظهار نظری نکرده است، ایالات متحده اعلام کرده است برای بازگشت دو جانبه به توافق هسته ای 2015 آماده است.

در پایان این شبکه خبری مدعی است همه توافقات از هسته ای تا بشردوستانه به صورت ساکن خواهد ماند تا زمانی که آقای رئیسی به عنوان رئیس جمهور امور را به دست بگیرد.

اوراسیاریویو: شبه نظامیان عراقی علیه ترکیه عمل کردند

ترکیه همواره به بهانه مبارزه به احزاب کرد مخالف خود در خاک عراق اقداماتی را انجام می دهد و حملاتی را ترتیب می دهد.

اندیشکده اوراسیاریویو در این باره نوشت: شبه نظامیان عراقی مورد حمایت ایران مانع مداخله ترکیه در سنجار شدند

ادامه می دهد: در ماه فوریه نشانه هایی از یک عملیات نظامی ورودی ترکیه با هدف قرار دادن حزب کارگران کردستان(پ.ک.ک) در سنجار، منجر به واکنش گروه های شبه نظامی عراقی شد.

افزوده است: یکی از فرماندهان گروه های مقاومت گفته است می تواند هدف اصلی خود را از ایالات متحده به ترکیه تغییر دهد و به دولت عراق پیشنهاد کرده است با ایالات متحده برای مقابله با فعالیت ترکیه همکاری را آغاز کند.

در پایان این اندیشکده معتقد است گروه های مقاومت عراقی مورد حمایت ایران فعالیت های ترکیه در خاک خود را تحمل نمی کنند و آن را با حضور ایالات متحده مقایسه می کنند.

آروتزشوا: ایالات متحده اظهارات تند ایران را رد کرد

صحبت های عباس عراقچی معاون وزیرامورخارجه ایران درباره مذاکرات هسته ای و تبادل زندانیان، اعتراض مقامات آمریکایی را در پی داشته است.

کانال خبری آروتزشوا در این باره نوشت: ایالات متحده اظهارت تند ایران را رد کرد.

ادامه می دهد: دولت بایدن به اتهام وارده توسط ایران درباره تاخیر در تبادل زندانیان پاسخ داد.

افزوده است: تد پرایس وجود توافق درباره تبادل زندانیان را رد کرده است و می گوید ایالات متحده برای گفتگو درباره تبادل زندانیان آماده است، این کار را بدون ارتباط با مذاکرات هسته ای می داند.

در پایان این کانال خبری مدعی شده است ایران خواهان لغو همه تحریم ها علیه خود است و ایالات متحده لغو تحریم های با موضوعات غیر از هسته ای را نمی پذیرد.

اورشلیم پُست: جمهوری خواهان به دنبال تحریم ایران هستند

جمهوری خواهان سنا آمریکا به دنبال تصویب لایجه تحریمی برای جمهوری اسلامی ایران هستند، این اقدام سناتورهای ایالات متحده در رسانه ها بازتاب های گوناگونی داشته است.

روزنامه اورشلیم پُست در این باره نوشت: سناتورهای جمهوری خواه به دنبال تصویب تحریم علیه ایران هستند

ادامه می دهد: این سناتورها برای تحریم ایران به موضوع حقوق بشر متوسل شده اند. 17 نفر از سناتورهای جمهوری خواه طی لایحه ای از بایدن خواسته اند، رهبری و رئیس جمهور منتخب ایران را مورد تحریم قرار دهد.

در پایان این روزنامه مدعی شده است که جو بایدن برای رعایت قانون های حقوق بشری بین المللی باید این تحریم ها را اعمال کند.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید