اقدامات جعلی برای اصلاح سابقه آقای مدیرعامل/ آیا مدیرعامل بانک رفاه از رزومه سازی مشکوک برای خودش آگاه است؟

  • سیاسی
  • سه شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۱ ۲:۳۱
    کد خبر :897924

اسماعیل لله گانی از جمله مدیران ارشد بانکی بود که پس از حواشی و جنجال های مختلف رسانه ای سکان هدایت بانک رفاه کارگران را به عهده گرفت و از سال 1398 جایگزین محمد علی سهمانی شد و همچنان در این منصب فعالیت می کند.

در همان دوران انتصاب آقای لله گانی به سمت مدیرعاملی بانک رفاه، انتقادات پیرامون او در فضای مجازی منتشر شد که ناظر بر دریافت حقوق نجومی توسط او در بانک صادرات بود و در اخبار مرتبط آمده بود که ایشان در زمان مدیریت در بانک صادرات چیزی حدود 65 میلیون تومان حقوق دریافت می کرده است.

بازتاب– هر چند پس از مدتی اعلام شد که میزان حقوق دریافتی لله گانی مشمول تحصیل مال نامشروع نبوده است و مستند به قوانین پولی و بانکی کشور، قانون تجارت، قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور، قانون منع تصدی بیش از یک شغل و قانون منع به کارگیری بازنشستگان و از نظر بانک مرکزی بلامانع و قانونی بوده است، اما به هر صورت این حاشیه دریافت حقوق نجومی توسط او در موتورهای جست و جوگر به ویژه گوگل باقی ماند زیرا که بسیاری از سایت ها و رسانه های خبری مطالب متنوعی از این ماجرا منتشر کرده بودند که کاربران با یک سرچ ساده به انبوهی از اخبار عمدتا منفی درباره کلید واژه های مرتبط با “اسماعیل لله گانی” روبه رو می شدند.

موضوع مهمی که در آن زمان موجب استعفای لله گانی از بانک صادرات شد و این مدیر بانکی در بخشی از متن استعفای خود نوشت: خداوند متعال را شاکرم که در طول این مدت تمامی امور بر طبق ضوابط و مقررات صورت پذیرفته و کلیه پرداختها به کارکنان، مدیران و اینجانب کاملاً با مصوبات قانونی مجمع و رویه ٦٣ ساله فعالیت این بانک و افزایش ضرایب سالانه مطابق بوده و در چارچوب ضوابط و مقررات حاکم محقق شده است.

البته حقوق ماهانه 65 میلیون تومان از بانک صادرات همه حواشی پیش آمده برای این مدیر عامل نبود و برخی سایت ها و منابع خبری همچنین مدعی شدند که لله گانی در همکاری سه جانبه ای که با موسسه اعتباری توسعه و تعاونی اعتباری وحدت داشته، ماهانه معادل 95 میلیون تومان دریافت می کرده است.

به هر صورت این حواشی هر چند در سابقه مجازی مدیرعامل کنونی بانک رفاه باقی ماند، اما سبب نشد تا او به عنوان مدیر عامل جدید بانک رفاه انتخاب نشود.

این موضوع هر چند به خودی خود عجیب است و جای سوال دارد، اما جالب تر اینکه برخی بررسی ها نشان می دهد در یک سال اخیر در فضای مجازی و به ویژه موتورهای جست و جوگر مثل گوگل فعالیت های مشکوکی برای معرفی اسماعیل لله گانی به عنوان یک مدیر توانمند، پاکدست و کاربلد آغاز شده است.

بخشی از تصاویر مربوط به وب سایت های جعلی برای اصلاح سابقه و پاک کردن اخبار منفی از موتور های جستجو

(برای مشاهده اندازه بزرگتر؛ روی تصویر کلیک کنید)

فعالیت هایی که با استمداد از تکنیک های سئو به جریان افتاده و با کمک روش ها و الگوریتم های فنی تلاش شده تا زمینه ای فراهم شود تا اخبار مرتبط با حقوق نجومی و سوابق منفی مدیریتی وی در سوابق و رکورد های پایین تر گوگل قرار بگیرند و اصطلاحاً از دید مخاطبان دور شود.

این فعالیت ها از آن جهت مشکوک است که سازنده و مالک اکثر سایت هایی که به تعریف و تمجید از آقای لله گانی پرداخته اند، یک فرد خاص است و نیز سایت هایی که دست به این اقدام زده اند نه تنها از اعتبار و سابقه چندانی در حوزه رسانه و فعالیت خبری برخوردار نیستند، بلکه گویا تنها و تنها برای همین مأموریت راه اندازی شده اند و در واقع در یک پروژه مشخص تعریف می شوند.

رویه و اقدامی که ما را مجاب می کند بگوییم آقای مدیرعامل تلاش کرده است تا با استمداد از تکنیک های سئو و معرفی خود به عنوان یک مدیر خوشنام در گوگل و فضای مجازی زمینه ای فراهم کند تا در دولت جدید نیز در صدر مدیران ارشد بانکی کشور قرار بگیرد. حال اینکه ناگفته پیداست بهترین تبلیغ و رزومه برای یک مدیر شایسته، نه رزومه سازی در فضای مجازی بلکه عملکردی است که جامعه و مدیران بالادستی از او می بینند و در کارنامه اش ثبت می شود.

نکته بسیار مهم تر در این ماجرا؛ هزینه های هنگفتی است که این نوع پروژه ها به کارفرما تحمیل می کنند و مشخص نیست جناب مدیرعامل یا نماینده وی این هزینه ها را از چه محلی تامین کرده اند؟

در گزارش بعدی مستندات جدیدی از بریز و بپاش ها و رپرتاژ های سنگین میلیاردی در برخی از کانال های معروف تلگرامی و جریان سازی های هدفمند در این کانال ها خواهیم پرداخت.

4
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. منصور گفت:
    موافقم ۵
    مخالفم ۳

    هیچ وقت فکر نمی کردم مدیران جمهوری اسلامی و خصوصا یک مدیر بانکی هم از این کار ها بکند
    در درجه اول باید گفت دمش گرم که چند پله از بقیه جلوتر هست
    این رویه در دنیای سیاست رسم هست و مخصوصا در انتخابات ریاست جمهوری زمان اوباما به اوج خودش رسید و بعد ها در زمان ترامپ هم ادامه پیدا کرد.

  2. شاخ نبات گفت:
    موافقم ۵
    مخالفم ۲

    بازتاب چرا به یک مذیر پاکدست تهمت می زنی ؟؟؟؟؟؟؟
    به نظر من یک هم وطن دوستدار ایشان به صورت خودجوش و با خرج خودش این پروزه رو انجام داده 🙂

  3. رضا گفت:
    موافقم ۵
    مخالفم ۱

    خدایی به عقل جن هم نمی رسه.حالا می فهمم مردم چقدر راحت بازیچه و الت دست رسانه ها و دنیای مجازی قرار می گیرند یعنی خیلی قشنگ می شه یه نفر رو تبدیل به قدیس کرد

  4. کارمند بانک رفاه گفت:
    موافقم ۵
    مخالفم ۱

    اینا که چیزی نیست این بریز و بپاش ها در مقایسه با بعضی هزینه های بانک و زیرمجوعه های تامین اجتماعی و شستا تقریبا قطره ای است در برابر اقیانوس ارام

دیدگاهتان را بنویسید