آیا لوگوی جدید بانک رفاه کپی است؟

    کد خبر :932804
آرم جدید بانک رفاه

در روزهای اخیر بانک رفاه کارگران با هدف بازطراحی (ریدیزاین) و برندینگ اقدام به انتشار لوگوی جدید خود کرد.

آرم جدید بانک رفاه در شبکه های اجتماعی و خصوصا در لایو های اینستاگرامی مورد نقد و نظر قرار گرفته است و برخی از کاربران به نوع طراحی آن واکنش نشان دادند.

برخی این نماد را کپی از لوگوی شرکت های خارجی در سراسر دنیا و برخی نیز از آن به عنوان نشانه ای از ریبرندینک و رشد و تکامل این بانک یاد کردند.

بعضی از کاربران اهل دنیای طراحی و گرافیک این لوگو را فرمی تکراری و ابتدایی توصیف کردند که با المان ها و سبک طراحی مدرن بیگانه است.

نظرات درباره لوگوی جدی بانک رفاه

در این میان، استدالال یکی از کابران توییتر درباره کپی بودن این لوگو قابل توجه است، این کاربر با کنار هم قرار دادن تصاویر تعدادی لوگو که از نتایج جستجوی گوگل لنز استخراج شده است، اینطور نتیجه می گیرد که نشان جدید بانک رفاه با الگوبرداری از چند لوگوی مشابه طراحی شده است.

لوگوی جدید- بانک رفاه کارگران

به هر حال با وجود هزاران شرکت تجاری و غیر تجاری و فعالیت میلیون ها کسب و کار در سراسر دنیا؛ تشابه یک نشان با نشانی دیگر از شرکتی خاص، امری اجتناب ناپذیر است و تجربه نیز نشان داده که اگر استراتژی بهینه سازی نام و نشان سازمانی به درستی انجام شود، مردم نیز به سرعت با این تغییرات کنار می آیند و البته برای مخاطب عمومی در درجه اول مهم رضایت وی از تولیدات و خدمات صاحب برند است نه فرم و نوع طراحی لوگو.

9
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. رضا گفت:
    موافقم ۱۰
    مخالفم ۸

    سلام خیلی قشنگ و جذابه

  2. امیررضا گفت:
    موافقم ۸
    مخالفم ۱

    دوستمون خوب سرچ نکرده وگرنه نمونه مشابه زیاده

  3. شبکه طراحان گرافیک گفت:
    موافقم ۷
    مخالفم ۲

    متاسفانه هیچ تکنیک و مفهوم قابل توجیهی در این لوگو نیست و صرفاً با همفکری مدیر روابط عمومی و کارمندان و اطرافیان بی تخصص و تابلوساز پیمانکار بانک انجام شده و هیچ دفاع و توضیح قابل قبولی ندارد. اتفاقی که برای بانک تجارت و صادرات و سپه و … افتاد و بدون مشورت با افراد اهل فن سراغ تابلوسازهایی رفتند که فقط سن و سالشان بالاست اما ایده و تخصص و سواد بصری بسیار پایین . و این داستان برای اکثر ارگانها و ادارات دولتی ادامه دار – نظریه کاربران شبکه طراحان گرافیک!

    1. ناشناس گفت:
      موافقم ۳
      مخالفم ۳

      چرا داداش خیلی هم بامعنی و حساب شده انتخاب شده لوگو ؛ شما دقت کنی کلمه ” ربا ” رو میتونی توش قشنگ تشخیص بدی!!! چیزی که الان همه بانک هامون بهش آلوده شدن یعنی بانک داری نمیکنن ربا میدن و ربا هم میگیرن…

  4. kazemi گفت:
    موافقم ۸
    مخالفم ۲

    برای نماد بانک مناسب نیست هیچ مفهمومی از بانک در ان دیده نمی شود….

  5. رضا گفت:
    موافقم ۸
    مخالفم ۱

    قبلیه قشنگ تر بود

  6. مرتضی گفت:

    نظری ندارم

  7. پیام بابایی گفت:
    موافقم ۱
    مخالفم ۱

    با سلام و ادب
    به نظر من اصلا مهم نیست چه کسی این لوگو را طراحی یا بهتر بگیم قالب کرده، مهمتر از اون اینه که چه کسی این لوگو رو تایید کرده؟!!!
    با یه سرچ ساده تو اینترنت متوجه می‌شوید که این لوگو حرف F انگلیسی هست و بسیار از مدارس، شرکت‌ها و … خارجی در حالت‌های مختلف از این لوگو استفاده می‌کنند.
    نمونه‌اش مدرسه فاینال در استانبول
    http://www.finalokullari.com.tr
    باز هم هست، سرچ بفرمایید.

  8. رضا گفت:

    نمیدونم داداشمون چی زده لوگو رو شبیه f انگلیسی میبینه به هر حال خیلی مزخرفه

دیدگاهتان را بنویسید