اقداماتی که تناسب اندام را بر هم می زنند

    کد خبر :993137
تناسب اندام

در ادامه این مطلب به رایج ترین دلایلی اشاره خواهیم کرد که مانع از کوچک شدن شکم می شوند. این دلایل عبارتند از:

پرخوری

پرخوری یکی از مهم‌ترین علت های اضافه وزن است و افرادی که چنین عادتی دارند باید تلاش مضاعفی برای تناسب اندام شان داشته‌ باشند. اگر خواستار داشتن شکم صاف هستید، از سرو مقدار زیادی غذا پرهیز کنید، از خوراکی‌های سالم و طبیعی به‌خصوص میوه‌ها و سبزیجات بیشتر استفاده کرده و توصیه‌های تغذیه صحیح را حتما جدی بگیرید. البته به یکباره نمی‌توان این تغییرات را اجرا کرد اما به‌‌تدریج حتما امکان‌پذیر خواهد بود. البته ریزه‌خوری بین وعده‌‌های غذا نیز با چنین تاثیر منفی بر تناسب اندام همراه است.

بی‌تحرکی

بارها شنیده‌ایم که ورزش برای حفظ تناسب اندام و پیشگیری از چاقی ضروری است زیرا به سوخت‌وساز چربی‌ها کمک می‌کند. حتی اگر فرصت شرکت در باشگاه ورزشی را ندارید، بی‌تحرک نباشید. پیاده‌روی یکی از بهترین و موثرترین تمریناتی است که به‌خصوص اگر عضلات شکم منقبض شود، تاثیر خوبی در کوچک کردن شکم دارد.

صرف شام بیرون از منزل

گرچه صرف شام بیرون از منزل همراه دوستان اوقات خوشایندی ایجاد می‌کند اما باید دانست که غذاهای آماده یکی از مهم‌ترین علت های زمینه‌‌ساز اضافه وزن هستند. اگر خواستار داشتن شکمی صاف هستید حتما از غذاهای آماده به‌خصوص چیپس و غذاهای سرخ‌شده دوری کنید و تا در حد امکان هنگام صرف غذا در رستوران، تعادل در غذا خوردن را در نظر بگیرید.

غذاخوردن خیلی سریع

زمانی که غذا سریع خورده می‌شود، معده فرصت کافی برای ارسال پیام سیری به مغز را ندارد و در نتیجه هورمون‌‌های سیری به حد کافی ترشح نمی‌شود. این وضعیت فرد را ترغیب به غذاخوردن بیشتر می‌کند که منجر به بلعیدن هوای زیاد نیز شده و با احساس نفخ همراه خواهد بود.

استرس

شاید کمتر شنیده ‌باشید اما استرس یکی از موانع تناسب اندام است. زمانی که فرد استرس را تحمل می‌کند، بدن هورمون‌های کورتیزول و آدرنالین بیشتری تولید می‌کند. حال آنکه ترشح کورتیزول سطح قند خون را نیز افزایش می‌دهد. بنابراین، بهتر است در شرایط استرس‌زا چند دقیقه‌ای با تنفس عمیق یا نوشیدن یک لیوان آب سعی کنید بدن تان را به آرامش برسانید تا از بروز چاقی پیشگیری شود.

آدامس‌جویدن

اگر عادت به آدامس‌جویدن مداوم دارید باید تلاش بیشتری برای کوچک‌شدن شکم داشته ‌باشید. آدامس‌جویدن موجب بلع مقدار هوای زیاد می‌شود که با تورم شکم همراه است. البته این نکته را نباید فراموش کرد که اکثر آدامس‌ها حاوی مقدار زیادی شکر هستند که در بروز چاقی و اختلال در تناسب اندام موثر است.

بهداشت نیوز/

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید