اقامت ترکیه از طریق ثبت شرکت و افتتاح حساب

    کد خبر :957639

یکی از بهترین روش‌ها برای مهاجرت به ترکیه و کسب درآمد مناسب، سرمایه‌گذاری در این کشور است که از طریق ثبت شرکت در ترکیه یا خرید ملک امکان‌پذیر است. با سرمایه‌گذاری و ثبت شرکت در ترکیه، می‌توانید به مدت ۵ سال اقامت این کشور را از آن خود کنید. دلیل انتخاب کشور ترکیه برای سرمایه‌گذاری و مهاجرت، کم‌بودن هزینه‌ها، عدم وجود محدودیت برای ثبت شرکت ایرانیان، تسهیلات دولتی برای ثبت شرکت و موارد دیگری است که این کشور را به مقصد خوبی برای مهاجران و سرمایه‌گذاران تبدیل کرده‌است. شایان ذکر است که برای ثبت شرکت در این کشور، نیاز به مدارک و مراحلی است که دانستن آن‌ها طی این فرآیند به شما کمک فراوانی می‌کند. پیش تر درباره این موضوع مقاله ای جامع با عنوان “مراحل افتتاح حساب برای ثبت شرکت در کشور ترکیه” منتشر کرده ایم که میتوانید آن را هم مطالعه بفرمایید.

انواع ثبت شرکت در ترکیه

برای راه‌اندازی و ثبت شرکت در ترکیه لازم است ابتدا نوع شرکت خود را مشخص کنید. شرکت‌های گوناگونی در کشور ترکیه وجود دارند که باتوجه‌به نیاز خود باید به آن اقدام کنید. انواع شرکت‌های قابل ثبت در ترکیه به شرح زیر است:

ثبت شرکت سهامی

به‌طورکلی به شرکت‌هایی سهامی گفته می‌شود که سرمایۀ اصلی آن به قسمت‌های مساوی تقسیم شده باشد، به این تقسیم‌بندی‌ها سهام می‌گویند و افراد می‌توانند با خرید این سهام، جزئی از سهام‌داران آن شرکت شوند و باتوجه‌به درصد سهامشان، در سود و زیان شرکت شریک هستند. برای ثبت شرکت در ترکیه و بخصوص این نوع شرکت‌ها، حداقل به ۵ شخص حقوقی نیاز دارید. این شرکت‌ها به دو نوع عام و خاص تبدیل می‌شوند. تعداد سهام‌داران شرکت‌های عام باید بیشتر از ۲۵۰ نفر باشد. اما در شرکت‌های سهامی خاص، می‌تواند تعداد سهام‌داران کمتر از ۲۵۰ نفر نیز باشد. علاوه‌بر این موارد، لازم است بدانید که برای برگزاری و اعتباربخشی جلسات مجمع‌عمومی این شرکت‌ها، باید نماینده‌ای از وزارت بازرگانی ترکیه حضور داشته باشد.

شرکت شخصی

برای ثبت شرکت در ترکیه می‌توانید از طریق شرکت‌های شخصی نیز اقدام کنید. این نوع شرکت همان‌طور که از نامش پیداست، باید توسط یک نفر مدیریت شود، یا به‌عبارت‌دیگر فقط می‌تواند یک سهام‌دار داشته باشد، به همین دلیل یکی از شرکت‌های محبوب در ترکیه به‌شمار می‌روند. این شرکت‌ها برای افرادی که قصد انجام فعالیت در یک زمینۀ خاص دارند مناسب است. همچنین تأسیس شرکت در ترکیه در بازۀ دو الی سه‌روزه امکان‌پذیر است. اما باید مدارک کاملی داشته باشید. شخصی که سهام‌دار اصلی شرکت به‌حساب می‌آید، می‌تواند مجوز انجام فعالیت‌های تجاری خود را دریافت کند. اما ممکن است با گسترش کار، با محدودیت‌هایی مواجه شود.

شرکت مسئولیت محدود

تعداد سهام‌داران این شرکت باید بین یک الی ۵۰ نفر باشد تا اولین مؤلفه برای ثبت شرکت را داشته باشد. شرکت مسئولیت محدود را می‌توانید با هر مقدار سرمایه‌ای که دارید به ثبت برسانید. اما محدودیت تراکنش‌های مالی این شرکت بستگی به میزان سرمایۀ ثبت‌شده در شرکت دارد. همچنین در ابتدا واریز سرمایه به‌حساب بانکی شرکت الزامی نیست. شایان ذکر است که با ثبت این نوع شرکت‌ها، به‌تمامی سهام‌داران اقامت تجاری ترکیه داده می‌شود که این اقامت هم برای خود فرد است و هم خانواده او را پوشش می‌دهد.

به‌غیراز این موارد، شرکت‌های دیگری نیز وجود دارند که می‌توانید به فعالیت‌های خود در آن‌ها بپردازید. اما به‌منظور مهاجرت و اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت در ترکیه، شرکت‌های ذکرشده گزینۀ مناسب‌تری هستند.

مراحل ثبت شرکت در ترکیه

برای ثبت شرکت لازم است مراحلی را طی کنید. ابتدا باید محل دقیق شرکت را تعیین کنید، سپس به ترجمۀ رسمی گذرنامه‌های شرکا بپردازید. سعی کنید یک حسابدار مطمئن ترک را برای شرکت انتخاب کنید. همچنین لازم است اساسنامۀ شرکت را به زبان ترکی تنظیم کنید. این مدارک باید در ترکیه و در محضر ثبت شود. در ادامه باید به دنبال شمارۀ مالیات سهام‌داران شرکت از ادارۀ مالیات ترکیه باشید و بعد از آن، فرم مخصوص ثبت شرکت در ترکیه را تکمیل کنید. علاوه‌برآن مراجعه به اتاق بازرگانی ترکیه و تکمیل‌کردن فرم‌های آن الزامی است و سپس باید فرم تعهد را تنظیم کنید.

بعدازاین مراحل، باید اقدام به دریافت کارت بازرگانی خود کنید. سپس در ادارۀ ثبت‌احوال، اقدام به ثبت رسمی اساسنامه کنید. در ادامه حساب بانکی خود را افتتاح کنید و سرمایۀ اولیه خود را به آن حساب واریز کنید. همچنین لازم است به ادارۀ دارایی ترکیه بروید و تأییدیه آدرس شرکت را تکمیل کنید و بعد از آن از یک دفترخانه رسمی امضا بگیرید. بدین ترتیب با انجام این مراحل می‌توانید مراحل ثبت شرکت در ترکیه را به اتمام برسانید.

شرایط و مدارک لازم برای ثبت کشور در ترکیه

شرایط ثبت شرکت در ترکیه یکی از مسائل پرریسکی است که واجب است با آن آشنا شوید. طبیعی است شرایط ثبت هر شرکتی با درنظرگرفتن فعالیت آن، با دیگر شرکت‌ها تفاوتی داشته باشد. قوانین ثبت شرکت در ترکیه مانند قوانین شرکت‌های ایرانی است. اما چند تفاوت جزئی دارد که دانستن آن‌ها به شما کمک زیادی می‌کند. برای ثبت شرکت نیازی نیست حتماً اقامت داشته باشید و می‌توانید کارهای ثبت را در ایران انجام دهید. همچنین برای این منظور لازم است تمامی اسناد و اظهارات به دفاتر ثبت تجارت ارسال شوند. پس از بررسی شرکت شما، تأییدیه‌ای به شما می‌دهند که با آن می‌توانید در دفتر ثبت تجارت بازرگانی ثبت‌نام کنید. با اینکه انجام این کارها دشوار نیست و به‌راحتی می‌توانید آن‌ها را انجام دهید، اما ممکن است در مراحلی به مشکل بربخورید، بنابراین کمک‌گرفتن از یک کارشناس باتجربه در تسریع روند کار مؤثر است. علاوه‌بر این موارد باید در هنگام ثبت شرکت، مدارکی با خود به‌همراه داشته باشید که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شوید:

♦ مدارک شناسایی؛

♦ پاسپورت با حداقل ۶ ماه اعتبار؛

♦ تعیین سمت و درصد سهام‌داران؛

♦ مشخص‌کردن موضوع فعالیت؛

♦ تعیین مدیر و مدیران؛

♦ تقاضانامه و شرکت‌نامه؛

♦ دریافت کد ثنا برای تمامی اعضای هیئت‌مدیره؛

♦ اساس‌نامۀ تکمیل‌شده؛

♦ تأییدیه آدرس و کدپستی شرکت؛

♦ ارائه مجوز؛

♦ انتخاب نام مناسب؛

♦ تعیین حق امضای شرکت.

افتتاح حساب در ترکیه

یکی از مزایای ثبت شرکت در ترکیه، امکان افتتاح حساب بانکی است. البته لازم است بدانید تمامی مهاجرانی که قصد زندگی و یا تأسیس شرکت در این کشور را دارند، باید به‌منظور نگه‌داری از اموال خود به افتتاح حساب بپردازند. دو روش افتتاح حساب در ترکیه وجود دارد که یکی از آن‌ها افتتاح حساب‌هایی برای اشخاص و مهاجران است و دیگری افتتاح حساب بانکی به نام یک شرکت است. این حساب‌ها دارای قابلیت‌های چندامضابودن و تعیین سقف‌های برداشت است. برای افتتاح حساب، نیاز به حضور تمام اعضای شرکت نیست و مدیر شرکت و یا کسی که از او وکالت کاری داشته باشد، می‌تواند این کار را با حضور در شعبۀ بانک مدنظر، انجام دهد.

حساب‌هایی که جنبۀ بین‌المللی داشته باشند، همیشگی خواهند بود و فقط در مواردی نظیر مرگ و اعمال غیرقانونی بسته می‌شوند. نکتۀ مهمی که هنگام افتتاح حساب در ترکیه باید به آن توجه داشته باشید، اصل و قانونی‌بودن مدارک است. همچنین برای افتتاح حساب‌های بانکی به مدارکی نیاز است که با تهیۀ این مدارک به‌راحتی می‌توان اقدام به افتتاح حساب خود کنید. این موارد شامل مدارک زیر هستند:

1.اخذ شناسۀ مالیاتی توسط ادارۀ مالیاتی ترکیه؛

2.اثبات امضا؛

3.تأییدیه آدرس؛

4.پاسپورت.

سخن پایانی

یکی از روش‌هایی که بتوانید اقامت ترکیه را بگیرید، ثبت شرکت در ترکیه است. این کار با فراز و نشیب‌هایی همراه است. اما اگر از راه‌و‌روش‌های قانونی بتوانید مدارک موردنیاز برای ثبت شرکت را تهیه کنید و با شرایط آن آگاه شوید، به‌راحتی می‌توانید اقدام به ثبت شرکت در این کشور کنید. همچنین شرکت‌ها انواع مختلفی دارند که لازم است با هریک از آن‌ها آشنا شوید و باتوجه‌به مقدار هزینه و هدف خود در این کشور، به ثبت شرکت بپردازید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید