معرفی پرمحصول ترین ارقام نهال گردو خوشه ای به تفکیک اقلیم آب و هوایی کشور

    کد خبر :958810

نهال‌های گردو خوشه ای یکی از بهترین و شناخته شده ترین ارقام نهال گردو را به خود اختصاص داده اند. این ارقام بیشترین محصول دهی و کیفیت محصولات را داشته و قادرند تا سالیان سال باردهی حداکثری برای باغداران محترم به همراه داشته باشند. در این مطلب قصد داریم تا پرمحصول ترین ارقام نهال گردو خوشه ای را به تفکیک آب وهوای کشور بررسی نماییم. پس با ما همراه باشید.

نهال گردو خوشه ای چه فرقی با دیگر ارقام نهال گردو دارد؟

نهال گردو خوشه ای یکی از پربار ترین ارقام نهال گردو به حساب میاید. برخی از ارقام گردو خوشه قادرند تا 2 برابر بیشتر از سایر ارقام نهال گردو به محصول دهی بپردازند. این مورد در کنار کیفیت بالای محصولات آنها موجب شده است تا اکثر باغداران در هر باغ و شهری؛ اقدام به خرید نهال گردو خوشه ای در باغ‌های خود نمایند.

از دیگر مزایای خرید نهال گردو خوشه ای؛ سن بلوغ پایین و عمر اقتصادی بالای این درختان است. این نهال‌های اصلاح شده، معمولا زودتر از سایر ارقام نهال گردو؛ باردهی خود را آغاز میکنند. این باردهی حداکثری هرساله ادامه داشته و میتواند حتی تا 200 سال به طول بیانجامد. این یعنی با یکبار خرید نهال گردو  و پرورش آن؛ درختان هرچه سریعتر به سن بلوغ رسیده و تا سالیان سال باردهی حداکثری به همراه دارند.

مهمترین تفاوت نهال گردو خوشه ای با سایر ارقام نهال گردو در نحوه محصول دهی آنها است. محصولات این درختان در گروه‌های 10 تا 20 عددی در کنار یکدیگر رشد میکنند. این مورد افزایش محصول دهی را به همراه خواهد داشت.

این ارقام اصلاح شده بوده و قدرت رشد؛ محصول دهی؛ مقاومت در برابر آفات و بیماری‌ها و همچنین مقاومت آنها در برابر سرما و گرما نیز نسبت به سایر ارقام نهال گردو بیشتر است. نهال‌های گردو خوشه ای محصول دهی منظم و سالیانه و با کیفیت خواهند داشت.

چگونه میتوانیم از شرایط آب وهوایی منطقه باغمان آگاه شویم؟

برای آگاهی از شرایط آب وهوایی و اقلیمی در منطقه باغتان لازم است تا فاکتورهای زیر را در نظر بگیرید:

♦ میزان بارندگی

♦ حداقل و حداکثر دمای منطقه

♦ طول فصل زمستان

♦ رطوبت و خشکی در منطقه

♦ ارتفاع از سطح دریای منطقه

♦ احتمال سرمازدگی بهاره و پاییزه

پس از کسب اطلاع درباره شرایط فعلی آب وهوایی در منطقه باغتان؛ نهال هایی را برای کاشت در باغ انتخاب کنید که بیشترین سازگاری را با آنها از خود نشان میدهند. سپس با توجه به روش معرفی شده در سایت پالیز اقدام به آزمایش خاک و آماده سازی زمین برای احداث باغ نمایید.

ویژگی‌های آب وهوای سردسیری و کوهستانی چیست؟

آب وهوای سردسیری و کوهستانی معمولا دارای زمستان‌های سرد و طولانی میباشد. سرمای زمستانه تا اوایل ماه فروردین نیز ادامه خواهد داشت. در این مناطق احتمال سرمازدگی ناگهانی در فصل بهار بیشتر است. درختان زمستان سرد و سختی را به همراه برف و بوران و یخ زدگی تجربه خواهند نمود. به علت کوهستانی بودن منطقه؛ ارتفاع از سطح دریا معمولا بیش از 1500 متر میباشد.

بهترین نهال گردو خوشه ای در مناطق سردسیری :

♦ نهال گردو ژنوتیپ پالیز تیپ 7

♦ نهال گردو ژنوتیپ پالیز تیپ 8

♦ نهال گردو ژنوتیپ پالیز تیپ 9

♦ نهال گردو چندلر پیوندی

♦ نهال گردو فرنور پیوندی

ویژگی‌های آب وهوای گرم و مرطوب چیست؟

ارتفاع از سطح دریا در این مناطق بین 0 تا 100 متر است. این مناطق تابستان‌های گرم اما مرطوبی را دارند. از این رو توصیه میکنیم از ارقام مقاوم تر برای کاشت در این مناطق استفاده کنید. بیشتر مناطق ساحلی کشورمان دارای این آب وهوا میباشند.

بهترین نهال گردو خوشه ای در مناطق گرم و مرطوب:

♦ نهال گردو ژنوتیپ پالیز تیپ 7

♦ نهال گردو ژنوتیپ پالیز تیپ 5 گرم و نیمه خشک

ویژگی‌های آب وهوای گرمسیری گرم و خشک چیست؟

بارندگی در این مناطق بسیار کم و گرمای آن بسیار زیاد است. در صورت عدم ابیاری کافی و به موقع؛ این گرما میتواند اندام‌های درخت را در فصل تابستان بسوزاند. همچنین درختان خشک بیشتر در معرض ابتلا به بیماری و افات قرار میگیرند. زمستان کوتاه و نسبتا گرم تری در این مناطق دیده میشود. بنابراین باید از درختانی استفاده کنید که نیاز سرمایی کمتری دارند.

بهترین نهال گردو خوشه ای در مناطق گرمسیری :

♦ نهال گردو ژنوتیپ پالیز تیپ 6 گرمسیری

♦ نهال گردو پکان آمریکایی

ویژگی آب و هوای معتدل و مرطوب چیست؟

این شرایط اب وهوایی بهترین آب و هوا برای رشد اکثر ارقام میوه به حساب میاید. البته اگر در منطقه باغ شما بارندگی زیاد و رطوبت شدید است. از ارقامی استفاده کنید که دارای مقاومت مناسب در برابر رطوبت باشند. رطوبت بالا برخی از ارقام نهال گردو خوشه ای را مستعد ابتلا به بیماری‌های قارچی میکند.

بهترین نهال گردو خوشه ای در مناطق معتدل و مرطوب:

♦ نهال گردو ژنوتیپ پالیز تیپ 4

♦ نهال گردو ژنوتیپ پالیز تیپ 7

♦ نهال گردو چندلر پیوندی

نهالستان پالیز با مدیریت جناب آقای سعید قاسمی بیش از نیم قرن است که با بهره گیری از دانش تخصصی باغداری و با استفاده از تجهیزات معتبر؛ زیر نظر کارشناسان حرفه ای باغداری و کشاورزی در کشورمان؛ فعالیت مینماید. نهالستان پالیز با انجام اصلاحات لازم برروی هریک از ارقام نهال گردو؛ بهترین و پرمحصول ترین نهال‌های گردو را برای کاشت در هر شرایط آب وهوایی و اقلیمی تولید و عرضه نموده است. این مرکز دارای مجوز از موسسه ثبت نهال و بذر؛ تاییدیه از جهاد کشاورزی؛ شناسنامه معتبر و گواهی رسمی میباشد. و به همراه نهال‌های تولید شده توسط این مرکز شناسنامه معتبر؛ گواهی سلامت و کارت گارانتی معتبر 2 ساله, گواهی عاری از آفات و کارت قرنطینه ارائه خواهد شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه خرید نهال گردو خوشه ای و یا احداث باغ و نگهداری از آن؛ سایر مقالات ما را در سایت نهالستان پالیز به آدرس https://paliznahal.ir/ دنبال کنید. همچنین میتوانید کلیه سوالات و ابهامات خود را از کارشناسان حرفه ای ما به صورت آنلاین؛ حضوری و تلفنی جویا شوید.

شماره تماس : واحد پشتیبانی و فروش نهالستان پالیز ۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۸ – ۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۷

آدرس دفتر : آذربایجان غربی، میاندوآب، خیابان ۲۴ متری فرهنگیان شرکت پالیز

آدرس گلخانه : آذربایجان غربی، شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید