افزایش 40 درصدی اقامت گردشگران در منطقه آزاد ماکو

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو از افزایش حجم گردشگران نوروزی به منطقه آزاد ماکو خبر داد و افزود: نوروز امسال 847 هزار نفر گردشگر به این منطقه آمدند که 30 هزار و 652 نفر در مراکز اقامتی و کمپ های درنظر گرفته شده اسکان یافتند و بقیه در سایر محلهای پیش بینی شده ساکن شدند.

«حسین فروزان» افزود: ایام نوروز 96 افزایش 40 درصدی اقامت گردشگران و رشد 10 درصدی ورود گردشگر به این منطقه را مشاهده کردیم .
وی یادآور شد: آمار ورودی خودرو ها به منطقه آزاد ماکو نیز افزایش 30 درصدی نسبت به سال گذشته داشت و در عین حال سال گذشته به دلیل وضعیت جوی نامناسب منطقه، اقامت گردشگر میسر نشد، اما نوروز امسال 60 کاشانه میهمان آماده و ظرفیت محل های اقامتی تکمیل شد.

** آغاز پروازهای روزانه فرودگاه ماکو از 30 فروردین جاری
رییس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد ماکو درباره آخرین وضعیت فرودگاه منطقه گفت: روز 23 اسفند 95، نخستین پرواز با بوئینگ 737 از منطقه به مشهد انجام شد.
وی افزود: فرودگاه این منطقه مورد بهره برداری قرار گرفته، اما در ایام نوروز به دلیل تراکم برنامه های شرکت های هواپیمایی، امکان تردد هوایی فراهم نشد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: برنامه عملیاتی فرودگاه تا پایان فروردین جاری آغاز می شود و به همین منظور قراردادی با یک شرکت هواپیمایی امضا شده که از 30 فرودین ماه، برنامه های عملیاتی آغاز و پرواز ماکو – ارومیه و ماکو – تهران روزانه انجام می شود.
این مقام مسئول اضافه کرد: هواپیمایی که در اختیار این منطقه قرار گرفته، 33 نفر ظرفیت دارد و ساعت پرواز نیز به نسبت استقبال مردم تنظیم خواهد شد.
ایران دارای هفت منطقه آزاد تجاری – صنعتی شامل کیش، قشم، چابهار، ارس، انزلی، اروند و ماکو و نیز 64 منطقه ویژه اقتصادی است.
ماکو در شمال غربی کشور (استان آذربایجان غربی) واقع شده که از شمال به رودخانه قره سو و ترکیه، از شرق به رودخانه ارس و جمهوری آذربایجان (خودمختار نخجوان) و از غرب به جمهوری ترکیه و از جنوب به شهرستان خوی محدود است.
ماکو در دره ای بنا شده که رودخانه زنگبار از آن می گذرد و شهر را به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم می کند. این شهر با برخورداری از تمدن کهن و آثار تاریخی غنی و جاذبه های متعدد فرهنگی و طبیعی به عنوان یکی از قطبهای مهم گردشگری توان بالقوه فراوانی در بهره گیری از صنعت گردشگری دارد.
شرایط آب و هوایی مناسب، پوشش گیاهی، رودها، چشمه ها، غارها، آبشارها، قلعه ها و دژها، گونه های مختلف گیاهی و جانوری، اماکن و ابنیه تاریخی، صنایع دستی، و باغات اطراف شهر، جلگه ها و دامنه های پر از گلهای وحشی، دست بافته های عشایر، لباس های رنگی، محلی و مردم خونگرم و مهمان نواز، زمینه مناسبی برای جذب مسافران و جهانگردان و ایجاد مراکز تفریحی خدماتی را فراهم آورد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید