چالش پول نقد برای مسافران ایرانی عازم قطر

    کد خبر :896588

قطر صدور “ویزای فرودگاهی” برای مسافران را به داشتن دبیت و یا کردیت کارت مشروط کرده است. با این وجود، گردشگران ایرانی با یک تبصره از این قاعده مستثنی شده‌اند.

به گزارش ایسنا، از سال ۲۰۱۷ ویزای قطر برای شهروندان ۸۰ کشور لغو شده است، اما ایران در بین این کشورها نبود. حدودا چهار سال بعد، قطر امکان صدور ویزای فرودگاهی را برای شهروندان بیش از ۹۰ کشور دیگر از جمله ایران فراهم کرد و همان موقع اعلام شد که شرط صدور این ویزا (Visa upon arrival) داشتن Credit card / Debit card است که با توجه به تحریم بانکی ایران، ارائه کارت‌های اعتباری بین‌المللی برای شهروندان ایرانی امکان‌پذیر نبود.

۲۲ اسفندماه ۱۴۰۰ در اطلاعیه‌ای از جانب قطر بار دیگر تاکید شد که مسافران توریستی عازم این کشور با ویزای فرودگاهی (Visa upon arrival) باید دارای دبیت یا کردیت کارت به نام خود و یا سرپرست مسافر باشند و تا اطلاع ثانوی وجه نقد همراه مسافر مورد قبول کشور قطر نیست. این مقررات، بسیاری از مسافران ایرانی را در ماه‌های گذشته دچار مشکل و چالش کرد و برخی را پای پرواز از ادامه سفر بازنگه داشت.

پس از پیگیری‌ها، قطر اینک با اصلاح اطلاعیه قبلی، استثنائی را برای برخی ملیت‌ها، از جمله پاکستان، هند و ایران قائل شده است که در وب‌سایت‌های مربوط به راهنمای سفر به این کشور نیز این اطلاعات به‌روزرسانی شده است. در اعلام جدید قطر آمده است: مسافران توریستی عازم از ایران به این کشور برای دریافت ویزای فرودگاهی، غیر از کارت‌های اعتباری بین‌المللی می‌توانند کپی از گردش حساب بانکی سه‌ماهه، به زبان انگلیسی به نام خود مسافر یا سرپرست مسافر نیز ارائه دهند.

براساس مقررات اعلام‌شده برای صدور ویزای فرودگاهی، حداقل موجودی کارت‌های اعتباری و یا گردش حساب بانکی باید ۵۰۰۰ ریال قطری معادل ۱۵۰۰ دلار آمریکا باشد. پول نقد همچنان پذیرفته نمی‌شود.

مسافران برای دریافت ویزای بدو ورود، باید پاسپورت با شش ماه اعتبار زمانی، بلیت رفت و برگشت که تاریخ پرواز برگشت با تاریخ رزرو هتل مطابقت داشته باشد، بیمه مسافرتی پزشکی و کارت واکسیناسیون فایزر/ مدرنا/ آسترازنکا/ جانسون/ سینوفارم که از آخرین نوبت دریافت آن ۱۴ روز گذشته باشد، نیز ارائه دهند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید