افزایش ۴۰ هزار واحدی شاخص بورس

    کد خبر :853680
افزایش ۴۰ هزار واحدی شاخص بورس

بورس اوراق بهادار تهران امروز در اولین روز معاملاتی هفته روند رو به رشد به خود گرفت، به گونه‌ای که در پایان معاملات شاخص کل با رشد ۴۰ هزار و ۶۰ واحدی به رقم یک میلیون و ۴۳۷ هزار و ۴۴۶ واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن با افزایش ۹۳۹۷ واحد به رقم ۴۰۲ هزار و ۱۷۵ واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۵ میلیون و ۷۷۵ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۵.۵ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۵۲۷ هزار فقره معامله و به ارزش ۴ هزار و ۹۷۹ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

ارزش معاملات فرابورس ایران هم امروز به بیش از ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان رسید که با این حساب ارزش معاملات دو بازار به نزدیک ۸ هزار میلیارد تومان رسید.

امروز همه شاخص‌های بورس سبز بودند بگونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار هموزن هر کدام ۲.۳ درصد رشد کردند و این دو شاخص با معیار وزنی ـ ارزشی هر کدام ۲.۸ درصد افزایش یافتند.

شاخص آزاد شناور ۲.۵ درصد رشد کرد، شاخص بازار اول بورس ۳.۵ درصد رشد کرد، شاخص بازار دوم بورس ۲.۰۳ درصد رشد کرد.

امروز نماد‌های فولاد مبارکه، ملی مس ایران، شستا، چادرملو، گسترش نفت و گاز پارسیان، سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین و پتروشیمی پردیس به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص کل بورس را داشتند.

در فرابورس ایران امروز شاخص کل با ۴۸۹ واحد افزایش به رقم ۲۰ هزار و ۵۵۶ واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون ۱۴۷ هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه بورس هم به بیش از ۳۶۵ هزار میلیارد تومان بالغ شد و امروز معامله‌گران در بورس تهران بیش از ۳.۵ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۳۵۸ هزار معامله و به ارزش ۲ هزار و ۹۰۵ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نماد‌های آریا ساسول، پتروشیمی زاگرس، بیمه پاسارگاد، فولاد هرمزگان، پتروشیمی تندگویان، صبا تأمین و ذوب‌آهن اصفهان به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس ایران را داشته‌اند.

بعد از انتخاب رئیس جدید سازمان بورس و اعضای جدید هیأت مدیره این سازمان امروز در اولین روز معاملاتی بازار بورس اقبال خوبی نشان داد و رشد شاخص کل بیش از ۴۰ هزار واحد رقم خورد. گرچه از نظر فنی ارتباطی بین این دو وجود ندارد، اما از نظر روانی معامله‌گران احساس می‌کنند ثبات به مدیریت بازار بورس برگشته است.

به هر حال بازار سرمایه ایران به یکی از بازیگران مهم اقتصاد کشور تبدیل شده که می‌تواند در تأمین مالی برای شرکت‌های بزرگ و نیز کوچک و متوسط در کنار شبکه بانکی مؤثر باشد. همچنین به مدد سهام عدالت از سال گذشته بیش از ۲۰ میلیون سهامدار جدید وارد بازار سرمایه شده‌اند و باید قوانین و مقررات متناسب بازار پر جمعیت بورس تغییر پیدا کند.

به گزارش دانشجو، اگر سرمایه‌گذاران بتوانند از این بازاری که همزاد ریسک و نوسان است بازدهی خوبی در یکسال به دست آوردند، می‌توان امیدوار بود، پول‌های سرگردان مردم از کانال بازار سرمایه به تولید شرکت‌ها تزریق شود.

برای این منظور لازم است صندوق‌های متفاوت برای افراد متفاوت با درجه ریسک گوناگون تأسیس شود، تا مردم از طریق این صندوق‌ها در بازار سرمایه اقدام به سرمایه‌گذاری کنند.

همچنین سرمایه‌گذاری بلندمدت در بازار سرمایه می‌تواند در کنار بیمه‌های تأمین اجتماعی درآمدی برای آینده افراد به شرط ماندگاری در سرمایه‌گذاری ایجاد کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید